بایدن: ایران نباید به سلاح هسته‌ ای دست یابد

رییس‌جمهور آمریکا امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرد: روسیه به تنهایی مسئول جنگ است!

به گزارش جهان صنعت نیوز، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنانی با طرح ادعایی مضحک بی اشاره به جنایت های این کشور در نقاط مختلف جهان مدعی شد: ما به دنبال جهانی امن و مرفه برای همه مردم هستیم!

رییس جمهور آمریکا در این خصوص ادامه داد: می دانیم که آینده ما با آینده جهان مرتبط است و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی با چالش های امروز روبرو شود. آمریکا به مسئولیت خود درباره اصلاح (ساختار سازمان ملل) عمل خواهد کرد. ما از ارزش‌ هایی که آنها را تقویت می‌ کند، عقب نخواهیم نشست!

وی اضافه کرد: آمریکا از گسترش شورای امنیت سازمان ملل و افزایش اعضای این شورا حمایت می کند. رایزنی هایی برای گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضای دائم آن انجام دادیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

رقابت با چین نباید به درگیری منتهی شود

«جو بایدن» گفت: به تلاش برای اصلاح سازمان تجارت جهانی ادامه خواهیم داد تا شفافیت در این خصوص حفظ شود. این سازمان باید آماده رویارویی با چالش‌ ها باشد.

این مقام آمریکا پیرامون روابط واشنگتن با برخی کشورها گفت: ما شراکت خود با هند، ژاپن و استرالیا را افزایش دادیم. به پیشرفت‌ های ملموس برای مردم منطقه رسیده‌ ایم! واشنگتن به صورت مسئولانه به دنبال مدیریت رقابت خود با پکن است! رقابت با چین نباید به درگیری منتهی شود.

«بایدن» بدون اشاره به تداوم جنایت های اشغالگران قدس در سرزمین های اشغالی ادعا کرد: پیرامون عادی سازی روابط بین (رژیم) اسرائیل و جهان عرب در حال فعالیت هستیم. همزمان درباره رسیدن به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ ها بر مبنای راهکار دو کشور برای دو ملت، کار می‌ کنیم.

رییس جمهور آمریکا در خصوص عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین هم در سخنانی روسیه هراسانه ادعا کرد. روسیه معتقد است که جهان خسته خواهد شد. به این کشور اجازه اعمال خشونت علیه اوکراین بدون هیچگونه تبعاتی را خواهد داد!. این کشور توافقات مربوط به عدم اشاعه سلاح‌ های کشتار جمعی را نقض کرده است! مسکو می تواند به جنگ در اوکراین خاتمه دهد. ما ادامه جنگ علیه اوکراین را نمی‌ پذیریم و به حمایت از کی‌ یف ادامه خواهیم داد؛ همچنین، از تلاش های اوکراین برای دستیابی به یک راه‌ حل دیپلماتیک و صلح عادلانه حمایت می‌ کنیم. روسیه به تنهایی مسئول جنگ است! اگر اجازه بدهیم اوکراین تجزیه شود. آیا استقلال کشورهای دیگر تضمین می‌ شود؟ پاسخ منفی است. ما باید امروز در برابر این تجاوز (!) بایستیم تا فردا دیگر متجاوزان احتمالی را متوقف کنیم.

ماهیت صلح آمیز فعالیت هسته ای تهران

«جو بایدن» در ارتباط با ایران بدون اشاره به ماهیت صلح آمیز فعالیت هسته ای تهران و اذعان آژانس بین المللی انرژی هسته ای به این موضوع مهم ادعا کرد. ایران نباید به سلاح هسته‌ ای دست یابد.

وی که گویا نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی رییس جمهور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی از یک سو و مبارزه بی امان تهران با تروریست های چندملیتی مصنوع محور غربی- عبری در سوریه و عراق را فراموش کرده است، در این خصوص مدعی شد که با شرکای خود برای مقابله با فعالیت‌ های بی‌ ثبات‌ کننده ایران در منطقه‌ و جهان تلاش می‌ کند!

«بایدن» در تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات سال گذشته مدعی شد: واشنگتن نمی‌ تواند نسبت به نقض حقوق بشر در ایران یا هر جای دیگر دنیا بی تفاوت باشد!

منبع: مهر

 

سیاسی
شناسه : 376184
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا