دولت بابت خرید تضمینی گندم چقدر بدهکار است؟

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: حدود ۱۱۱ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که ۳۰ درصد مابقی طبق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان شهریور باید پرداخت شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عطاءاله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۳۵ هزارتن گندم به ارزش ۱۵۵ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و افزود: حدود ۱۱۱ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده که ۳۰ درصد مابقی طبق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان شهریور باید پرداخت شود.

هاشمی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که بر این اساس میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه امسال در گندم خبازی خودکفا هستیم، گفت: با تامین به موقع نهاده‌های دامی، اعلام منطقی قیمت و شرایط مساعد بارش پیش بینی می‌شود که سال آینده در تامین گندم صنف و صنعت و خبازی به خودکفایی برسیم.

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون تن برسد که با احتساب بخشی از تولید به عنوان گندم خودمصرفی و میزان خرید، در تامین گندم نان نیازی به واردات نداریم./باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 376400
لینک کوتاه :

۱۷ دیدگاه

  1. به قران دیگه خسته شدیم از بس وعده دروغ شنیدیم این بود حمایت از تولید داخل اونم کشاورز که یک سال عمرشو گذاشته واسه تولید استراتژیک گندم ، پیش تراکتوردار ماشین دار و بانک ابرو برامون نمونده ، یه وام دارم پیش بانک کشاورزی داره سود و جریمه میخوره و جلوی حساب ضامن و بستن ابرمون رفت …. شما مگه انسان نیستید کشاورز زیر بار قرض و بدهی نابود شده شرف داشته باشید………

  2. باسلام اولا به اولیل وانبیا قسم ایمیل ووب سایت ندارم وگرفتنش هم بلد نیستم حرفه بنده وگزشتگانم کشا رزی میباشد وشگا را به خدا با روح وروان دیگران بازی نکنید اینکه میگوئید تسفیه حساب گندم تا آخر شریور شگا را به قرآن بگوئید کدام شهریور شهریور امسال که تمام شد ازاین همه وعده دروغ وبی پایه وحساب خسته نشدید مگر کشاورز ان ازملت همین کشور نیستنداینقدر به چشم دشمن به آنها نگاه نکنید

  3. اردیبهشت تا مهر ماه وعده هفته اینده..اول خرداد گندم تخویل غله دادم.شایع شده بود که چون فطریه ۲۰تومان شده گندم هم ۲۰یا ۲۲اعلام میشه یک هفته ی هم پول میدن.. ودلال کارخانه نقد پول سر باسکول ۱۶تومان میخریدند حال ۱۵تومان آن هم قطره چکانی.خواهش التماس کنان…گلستان با خشکسالی که بیسابقه اعلام شده بانک ها برای وام که گرفته بودیم..دیر کرد.جریمه.بد حسابی.پیام برای هر دو ضامن..مسدود کردن حساب خود وضامن ها.ووو مسولین این همه پیکیری زحمت تلاش بیخوابی جلسه واقعا خسته نباشند؟؟؟!؟

  4. ما‌کشاورزا‌یکسال‌زحمت‌کشیدیم‌‌دولت‌هیچ‌حمایتی‌ازما‌نمیکنه‌هیچ‌گندم‌رو‌مفت‌برد‌هیچ‌‌پولشم‌یکجوری‌نداد‌خیر‌ببینیم‌ازش‌تازه‌برکتشم‌برد‌‌پول‌گندم‌‌ما‌بدبختا‌شده‌‌‌اخبار‌روز همه‌‌دنیا‌چی‌بگیم‌‌قضاوت‌باخودتان‌‌آقای‌رییسی‌.سود‌‌دیر‌کردشم‌‌نوش‌جان‌میکنید‌‌ما‌یک‌روز‌وام‌دیر‌پرداخت‌کنیم‌سودش‌و‌میگیرید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا