ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان رایگان شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه این دولت منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته است گفت: هیات وزیران برای نخستین بار در آیین نامه اجرایی حمل‌ونقل سرویس مدارس به موضوع دانش‌آموزان استثنایی و بحث ایاب و ذهاب رایگان آنها پرداخت و هفته گذشته این موضوع به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حمید طریفی حسینی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس که با حضور وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی در مدرسه استثنایی پسران ساریخانی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت تعاون را کلیدی‌ترین دستگاه و شریک راهبردی خودمان در آموزش و پرورش استثنایی می‌دانیم زیرا هدف و ماموریت مشترک داریم و به ۱۰۵ هزار دانش‌آموز استثنایی در شش گروه‌ معلولیت و ۵۰ هزار دانش آموز دارای اختلالات خدمت‌رسانی می‌کنیم. ۱۰۵ هزار دانش آموز به صورت مستقیم در حال دریافت خدمات از وزارت تعاون و سازمان بهزیستی هستند و به دلیل اینکه مهارت آموزی و حرفه آموزی اساس آموزش در دوره متوسطه اول و دوم است از همین رو با هر دو دستگاه تفاهمنامه‌های خوبی داریم.
وی افزود: دانش آموزان را مهم‌ترین سرمایه و دارایی و با ارزش‌ترین و گران قیمت‌ترین سرمایه کشور می‌دانیم و تفاوتی بین دانش‌آموز استثنایی و عادی قائل نیستیم. وظیفه ما در دولت این است که راه را برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان هموار کنیم.

مدرسه، محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه

طریفی حسینی با بیان اینکه در سند تحول گفته شده مدرسه محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی در مدار توجه مسئولان کشور قرار گرفته است‌. ما در نقطه عطف تاریخی در توجه به آموزش و پرورش از سوی ارکان مختلف حاکمیت هستیم. دستگاه‌های دولتی و مردم نسبت به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: اقدامات بی‌نظیر این دولت نسبت به آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرد تا خدمات موثرتری ارائه شود؛ سازمان اداری استخدامی کشور حدود هزار ردیف استخدامی را در اختیار ما قرار داد تا نیروی کار درمانگر و گفتاردرمانگر جذب کنیم.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر۶۵۰نیروی توانبخشی داریم، یادآور شد: آزمون جذب یکهزار نیرو در مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در قانون بودجه کشور این دولت منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کرد و هیات وزیران برای نخستین بار در آیین نامه اجرایی حمل‌ونقل سرویس مدارس به موضوع دانش آموزان استثنایی و بحث ایاب و ذهاب رایگان آنها پرداخت و هفته گذشته این موضوع به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی مراکز جامع از دوره پیش دبستان با رویکرد مداخله به هنگام و ارائه خدمات به دانش آموزان گفت: اکنون ۸۱۱ مجوز مرکز جامع را در سطح کشور صادر کردیم و مراکز در حال استقرار هستند.

وی همچنین گفت: از رشد و توسعه کمی آموزش و پرورش گذر کردیم و بحث کیفیت‌بخشی و کیفیت‌سازی آموزش را دنبال می‌کنیم./فردای اقتصاد

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 376919
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا