رشد حداقلی بورس در نخستین روز هفته

بازار سرمایه همچنان بی روند دنبال می شود به طوری که امروز نیز ارزش معاملات عدد پایینی از خود ثبت کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بازار سهام اولین روز کاری هفته را همانند دو سه ماهه اخیر، همچنان در مدار نزولی قرار دارد و کاهش روز افزون ارزش معاملات نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران خرد به سرمایه گذاری در بازار سهام دارد. البته ساعات انتهایی بازار توجهات به سمت گروه قطعاتی بیشتر بود و بیش از نیمی از سهام این گروه با افزایش تقاضا روبرو شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار واحد رسید، همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی جزئی به ارتفاع ۷۲۱  هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «حکشتی»، «فارس» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «خاور» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «شستا» و «حکشتی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نطرین»، «خاور» و «بمولد» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱ مهر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۷۶ نماد در محدوده مثبت و ۲۳۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۷۳ نماد در محدوده مثبت و ۱۴۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند./ تسنیم

بورس
شناسه : 376935
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا