جزئیات عرضه گوشت و مرغ اعلام شد

مرکز آمار ایران در آمارهایی جداگانه میزان عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ را در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد امسال اعلام کرد که به بیش از ۲۲۶ هزار تن رسیده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه امسال جمعاً ۴۱ هزار و ۷۳ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری مرکز آمار ایران، گوشت گاو و گوساله با ۲۲ هزار و ۱۹۸ تن ۵۴ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه ‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۴ هزار و ۷۷۱ تن، بز و بزغاله با ۳۰۶۴ تن و سایر انواع دام با ١٠۴٠ تن، به‌ترتیب ٣۶ درصد، ۷.۵ درصد و ۲.۵ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه ‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش ٢۶ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه سال جاری با ماه مشابه سال گذشته نشان‌دهنده کاهش ٢۶ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در مرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ٣٨ درصد، برای بز و بزغاله ١٠ درصد، برای گاو و گوساله ١٩ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٧ درصد کاهش و برای شتر و بچه‌شتر ٩٣ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (تیر) در حدود هشت درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد سال جاری منتشر شد. بر این اساس وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه امسال جمعا ۱۸۵ هزار و ۶۵۵ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۸۰ هزار و ۱۳۲ تن، ٩۷ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱۷۵۸ تن و سایر انواع طیور با ۳۷۶۵ تن، به ‌ترتیب یک درصد و دو درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش پنج درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه سال جاری با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در مرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ  چهار درصد، برای بلدرچین ۱۶ درصد، برای سایر انواع طیور ۱۶۹ درصد افزایش، برای بوقلمون ۱۷ درصد و شترمرغ ۵۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (تیر) در حدود  ۱۱ درصد افزایش داشته است./ایسنا

کشاورزی
شناسه : 376970
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا