همواره باید آب را درست مصرف کنیم

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه منابع آبی ما محدود است، گفت: فراوانی یک سال بارش، نباید ما را گول بزند و همواره باید آب را به درستی مصرف کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، احد وظیفه با بیان اینکه رفتارهای گذشته در حوزه اقلیم درست نبوده است. گفت: منابع آبی ما محدود است. در منطقه اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار داریم. رفتار ما نیز باید مطابق با آن می‌بود. ولی رفتارها با کاهش شدید و از بین رفتن منابع زیر زمینی و آب شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که شرایط بدتر از گذشته است. ادامه این روند منجر می‌شود شرایط بدی در پیش باشد. گفت: با افزایش گازهای گلخانه‌ای در جهان نگران آینده هستیم. می‌خواهیم با کاهش گازهای گلخانه‌ای تا حدی جلوی افزایش دما را بگیریم. تا تغییر اقلیم کنونی که عواقب ناگواری را تحمیل می‌کند، خنثی شود.

یک سال بارندگی خوب نمی‌تواند منابع آبی را جبران کند

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ابراز امیدواری کرد. بارندگی خوب باشد. در عین حال تاکید هم کرد که یک سال بارندگی خوب نمی‌تواند منابع آبی را جبران کند. در حالی که دشت‌های شور ممنوعه اعلام شدند. اضافه برداشت از آن‌ها در جریان است. پایداری محیط زیست را با اخلال روبه‌رو کرده است.

وی گفت: اگر بخواهیم مانند گذشته عمل کنیم. شرایط بدتر می‌شود. فراوانی یک سال بارش، نباید ما را گول بزند. غالبا کم پیش می‌آید که اگر در پاییز و زمستان سال خوبی داشته باشیم. در بهار نیز این گونه باشد.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 377233
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا