جزئیات آغاز کلاس‌های درسی در مدارس اعلام شد

رییس ستاد بازگشایی مدارس با بیان اینکه دانش‌آموزان ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت پیش از شروع کلاس درس باید در مدرسه حاضر باشند، به تشریح زمان آغاز آموزش و میزان ساعت آموزش دانش‌آموزان در کلاس پرداخت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدمهدی کاظمی درباره ساعت بازگشایی مدارس اظهارکرد: ساعت شروع کلاس درس در دوره متوسطه اول و دوم ۷:۳۰ صبح و دوره ابتدایی ساعت ۸ صبح در نظر گرفته شده که این آغاز فرآیند آموزش و زمان آغاز کلاس درس است اما مدارس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و تندرستی صبحگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند و معمولا ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زودتر وارد این فرآیند می‌شوند که دانش‌آموزان راس ساعت مقرر آموزش خود را آغاز کنند.

وی همچنین درباره میزان زمان زنگ تفریح و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، افزود: ساعت آغاز و پایان کلاس‌های درس، دقیقا متناسب با زمان برنامه درسی ملی تنظیم شده که در هر دوره متفاوت است و باید این ساعت رعایت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره متوسطه هنرستان‌ها، هزار و ۴۸۰ ساعت، دوره متوسطه اول هزار و ۱۱۰ ساعت، دوره ابتدایی ۹۲۵ ساعت و دوره متوسطه دوم نظری هزار و ۲۹۵ ساعت است و آموزش باید برمبنای همین میزان ساعت در نظر گرفته شود.

کاظمی عنوان کرد: این طرح به عنوان برنامه ویژه مدرسه «بوم» از آن یاد می‌شود که در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌گیرد و با توجه به اقتضائات منطقه‌ای و مدرسه برنامه‌های مختلفی را با رویکرد مهارت‌آموزی اجرا می‌کند.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 377323
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا