رئیس اتاق بازرگانی گیلان؛

آمادگی داریم سند راهبردی صادرات کیوی را تدوین کنیم

رئیس اتاق بازرگانی گیلان، با اشاره به عدم وجود الگوی استاندارد برای تولید محصول کیوی شامل کاشت، داشت، برداشت، نگهداری، بسته‌بندی و صادرات، عنوان کرد: آمادگی داریم سند راهبردی صادرات کیوی را تدوین کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قاسم رضاییان امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان که با محوریت کارگروه صادرات غیر نفتی برگزار شد، با بیان اینکه صادرات استان در حال شکوفایی است، اظهار کرد: در کنار چای و برنج، تولید کیوی را در دستور کار داریم که یکی از محصولات کشاورزی مهم گیلان است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه تولید محصول کیوی با محوریت صادرات، افزود: صادرات کیوی را در سال جاری آغاز کردیم و امیدواریم به نقطه ایده‌آل برسیم و تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به باور برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از به روز شدن سایت اتاق بازرگانی استان به صورت بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: این سایت در دسترس تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واردکنندگان داخلی و خارجی قرار دارد و کلیه درخواست‌ها را ثبت و به تولیدکنندگان ما اعلام می‌کند.

رضاییان، با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات پیش روی صادرات کیوی، خاطرنشان کرد: علاوه بر اوراسیا، صادرات کیوی به هند را نیز در دستور کار داریم؛ در این راستا با عدم برنامه ریزی جامع و کامل جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت مواجه هستیم و آمادگی داریم به ارائه این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در بخش‌های تولید و اشتغال بپردازیم.

پیمان سپاری ارزی

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه صادرات را پیمان سپاری ارزی دانست و خواستار رفع این مشکل شد و گفت: گیلان قطب کشاورزی است و همه استان‌ها برای صادرات محصولات خود باید از گمرکات گیلان استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به عدم وجود الگوی استاندارد برای تولید محصول کیوی شامل کاشت، داشت، برداشت، نگهداری، بسته بندی و صادرات، عنوان کرد: آمادگی داریم سند راهبردی صادرات کیوی را تدوین کنیم.

وی خواستار حمایت‌های دولتی از صادرات کیوی به عنوان محصول استراتژیک شد و بیان کرد: همچنین باید از فعالیت واحدهای سورتینگ و بسته بندی فاقد مجوز ممانعت شود و که در این راستا ساماندهی این واحدها و صدور کد کیو.آر (QR) برای محموله‌های صادراتی و جلوگیری از صادرات محصولات فاقد کد کیو.آر جزء اولویت‌هاست./ایسنا

کشاورزی
شناسه : 377994
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا