رئیسی به تانزانیا دعوت شد

وزیر خارجه تانزانیا در گفت‌وگو با وزیر خارجه کشورمان بر دعوت رئیس جمهور کشورش از جناب آقای دکتر رئیسی برای سفر به دارالسلام تاکید کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران. یوسف ماکامبا، وزیر امور خارجه جمهوری متحده تانزانیا. در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات مورد علاقه تبادل‌نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) را به دولت و مسلمانان تانزانیا تبریک گفت.

وی ضمن تبریک انتصاب وزیر خارجه تانزانیا، با اشاره به سابقه‌ تاریخی مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تانزانیا. همچنین وجود ظرفیت‌های متنوع در هر دو کشور بر آمادگی کشورمان برای تقویت روابط و مناسبات دو جانبه خصوصا همکاری‌های اقتصادی و علم و فناوری تاکید کرد.

توسعه روابط و مناسبات دو کشور

ماکامبا نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان. نسبت به توسعه روابط و مناسبات دو کشور اعلام آمادگی کرد. وزیر امور خارجه تانزانیا همچنین بر دعوت رئیس جمهور کشورش از جناب آقای دکتر رئیسی برای سفر به دارالسلام تاکید کرد.

در این گفت‌وگو، دو طرف با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست سران بریکس. در آفریقای جنوبی برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک توافق کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

سیاسی
شناسه : 378389
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا