چاپ سررسید اختصاصی با لوگو شرکت شما

سازمان‌ها جهت زنده نگه داشتن نام خود در ذهن مشتریان و همچنین معرفی شرکت به افراد جدید، اقدام به ارائه هدایای تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف می‌کنند. این هدایا طیف وسیع و گسترده‌ای دارند؛ ولی اغلب مالکان تمایل دارند از هدایای ماندگار مانند سررسید اختصاصی که بسیار پرکاربرد هستند، استفاده کنند.

سررسید اختصاصی، سررسیدی است که توسط یک شرکت، سازمان یا ارگان سفارش داده شده و طراحی آن کاملا با مشخصات و ویژگی‌های سررسیدهای دیگر متفاوت است. افرادی که تمایل به چاپ سررسید اختصاصی دارند، باید مشخصات سفارش مانند ابعاد، جلد، کاغذ سفارشی همراه و چاپ آرم و لوگو را معین کنند.

این سررسیدها به دلیل وجود مشخصات و لوگو یک شرکت، بهترین گزینه جهت برندینگ هستند. سررسید اختصاصی ویژگی‌هایی شبیه سایر سررسیدها دارد؛ با این تفاوت که با طرح دلخواه شما به چاپ می‌رسند. در ادامه این مقاله جهت بررسی کلیه ویژگی‌های این سررسیدها با همراه باشید.

سررسید اختصاصی

سررسید اختصاصی کاربردی مشابه سایر سررسیدها دارد؛ با این تفاوت که با توجه به طرح خاص و اختصاصی سازمان یا شرکت‌های مشخصی به چاپ می‌رسند. سفارش‌دهنده به راحتی می‌تواند جلد و طراحی روی آن را انتخاب کرده و متن مد نظر خود را تعیین کند. همچنین سفارش‌دهنده حتی در طراحی صفحات نیز نقش دارد. به عبارتی دیگر این سررسیدها کاملا اختصاصی هستند و تنها مختص مجموعه و کسب‌وکار خاصی به چاپ رسیده‌اند.

چنانچه صاحب شرکت هستید، می‌توانید یک طرح خاص و منحصربه‌فرد که فقط متعلق به شماست را انتخاب کنید و سفارش دهید. این محصول به صورت صددرصد، با ویژگی‌های سفارش‌دهنده و فقط برای آن شرکت یا سازمان تولید می‌شود که هدایای بسیار خوبی برای مشتریان بوده و نام شما را در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد کرد.

سفارش سررسید اختصاصی

این سررسید که به صورت کاملا سلیقه‌ای تولید شده است، طی فرایندی اختصاصی شامل انتخاب سایز دلخواه، انتخاب جلد با متریال مورد نظر، نوع کاغذ، نوع صحافی و رنگ جلد تولید خواهد شد. این محصول به دلیل کاربردی بودن و همچنین عمر طولانی، بهترین گزینه جهت تبلیغات است. جهت سفارش آن باید پروسه‌ای طی شود که مراحل آن عبارت‌اند از:

  • اطلاعات صفحات داخلی

  • نوع جلد

  • سایز و جنس جلد

  • طرح لوگو برای حک روی جلد

  • نوع چاپ

  • نوع صحافی

  • بودجه اختصاصی

  • تعداد سالنامه

چاپ سررسید اختصاصی

فرایند چاپ سررسید نیز تأثیر بسزایی در تأثیرگذار بودن تبلیغات در ذهن مشتریان دارد. بهتر است کیفیت چاپ و صحافی آن به گونه‌ای باشد که محصول دچار برگ برگ شدن یا جدا شدن جلد نشود؛ زیرا اگر مشتری از هدیه دریافتی احساس رضایت نکند، نه تنها باعث خوشحال شدن آن نشده، بلکه به مراتب سبب ضرر به کسب‌وکار یا برند شما خواهد شد.

سررسید اختصاصی یا سالنامه، مطابق با خواسته‌ها، مشخصات و ویژگی‌های سفارش‌دهنده به چاپ می‌رسد. با آشنایی با انواع آن‌ها و همچنین قیمت سررسید، راحت‌تر می‌توانید اقدام به سفارش کنید. در ادامه به معرفی انواع و مراحل چاپ آن خواهیم پرداخت.

سررسید روزشمار

در سررسید روزشمار هر روز در یک صفحه اختصاصی و جداگانه قرار دارد و پنجشنبه و جمعه هر دو در یک صفحه قرار گرفته‌اند. به این صورت هر هفته ۶ صفحه را به خود اختصاص داده که در این صفحات امکان نوشتن کارها و برنامه‌های روزانه وجود دارد. هزینه زینک و چاپ در این نوع سررسید بسار بالا بوده و برای کاهش هزینه‌ها معمولا از دو یا سه رنگ استفاده می‌شود.

سررسید دو روزشمار

تفاوت سررسید دو روزشمار با نمونه قبلی این است که هر دو روز با هم در یک صفحه قرار گرفته و به روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه یک صفحه اختصاص داده شده است. پس به طور کلی هر هفته ۳ صفحه را به خود اختصاص داده است که برای نوشتن گزارشات روزانه بهترین گزینه است.

سررسید هفته‌شمار یا دستیار

در این نوع سررسید اختصاصی، همانطور که از نامشان پیداست، هر هفته را در یک صفحه چاپ می‌کنند. این سررسید برای افرادی که زیاد یادداشت می‌کنند، مناسب بوده و به دلیل استفاده کم‌تر از زینک، هزینه مناسب‌تری دارند.

 

نحوه طراحی سررسید اختصاصی

برای سفارش سررسید اختصاصی ابتدا باید به نیاز آن شرکت یا سازمان دقت کرد. سپس با دریافت مشخصات ظاهری که مد نظر کارفرماست، اقدام به طراحی کرد. می‌توان حدود ۳۲ صفحه از سررسید را به تبلیغات اختصاص داد و در ابتدا یا انتها اطلاعات شرکت یا سفارش سفارش‌دهنده را به ثبت رساند. برای چاپ سررسید نیز باید از طریق بهترین و با کیفیت‌ترین چاپ‌خانه استفاده کرد که قیمت مناسبی نیز داشته باشند.

پس اگر می‌خواهید مشتریان خود را با هدیه‌ای نفیس و ماندگار تحت تأثیر قرار دهید و در کنار آن، برند خود را نیز ارائه دهید، همین حالا دست به کار شده و سررسید اختصاصی خود را سفارش دهید. نحوه چاپ به یکی از روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

حک لوگو روی جلد سررسید

از متداول‌ترین روش‌ها جهت چاپ، حک لوگو روی جلد آن است. در این نوع چاپ با توجه به مدل سررسید، جنس جلد و سلیقه مشتری، از روش‌های مختلفی جهت چاپ لوگو استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نصب پلاک فلزی روی جلد

  • لیزر مستقیم روی جلد

  • داغ‌کوب، نقره‌کوب یا طلاکوب روی جلد

  • چاپ سیلک و چاپ مستقیم

لت گلاسه در بین صفحات

لت گلاسه به ورقی از جنس کاغذ گلاسه گفته می‌شود که معمولا در ۴ رنگ چاپ شده و در ابتدا، وسط یا انتهای سررسید قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر سفارش کاغذ نخودی رنگ و کرم بیشتر از رنگ سفید طرفدار داشته و سفارش‌دهندگان ترجیح می‌دهند به جای لت گلاسه از اوراق کرم استفاده کنند.

روی لت گلاسه اطلاعات تبلیغاتی مانند معرفی برند یا شرکت، محصولات قابل ارائه و لوگو چاپ می‌شود.

چاپ لوگوی شرکت در صفحات

یکی از محبوب‌ترین اقدامات هنگام چاپ سررسید اختصاصی، چاپ لوگوی سفارش‌دهنده در تک تک صفحات سررسید است؛ زیرا در تمام مدتی که مشتری از سررسید استفاده می‌کند، لوگوی شرکت مقابل چشمان او بوده و قطعا در ذهن آن حک می‌شود. لوگوها به دو طریق به چاپ می‌رسند:

  • چاپ ۱- ۴ رنگ در قسمت بالا یا پایین صفحات

  • چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب

ابعاد سالنامه اختصاصی

ابعاد سررسید قابل سفارش بوده و می‌توانید آن را با توجه به سایز دلخواه خود تعیین کنید. اندازه سررسید بر وزن آن تأثیر می‌گذارد، پس بهتر است برای جلوگیری از سنگین شدن آن، هنگام خرید سررسید به این امر توجه داشته باشید. جلد سررسید نیز باید مقاومت کافی را داشته باشد که معمولا در جنس‌های مختلف مانند چرم یا مقوا به چاپ می‌رسد. ابعاد قابل سفارش سررسید اختصاصی عبارت‌اند از:

  • قطع وزیری: ۲۴*۱۷ سانتی‌متر، مناسب جهت یادداشت‌های روزانه

  • قطع رقعی: ۲۱*۱۵ سانتی‌متر

  • سررسید اروپایی: ۲۲*۱۴ سانتی‌متر

  • سررسید خشتی: تمامی سررسیدهایی که به شکل مربع تولید شده‌اند.

  • سررسید پالتویی: ۱۷*۱۰ سانتی‌متر

مراحل ثبت سفارش سررسید اختصاصی

برای ثبت سفارش باید تک تک مراحل را از تیتراژ ابتدایی تا نوع چاپی که مد نظر دارید، انتخاب کرده و ارسال کنید. در برخی موارد حتی رنگ چاپ را هماهنگ با رنگ سازمان انتخاب کرده و زیبایی را دوچندان خواهند کرد. مراحل ثبت سفارش سررسید اختصاصی عبارت‌اند از:

تحقیق در مورد تولیدکنندگان برتر سررسید

سررسید را باید از تولیدکنندگان معتبر، با حذف واسطه‌ها و مناسب‌ترین قیمت سفارش داد. برای این کار ابتدا به ارزیابی کیفیت کار در سایت‌های مختلف پرداخته و تمامی پک‌ها و طراحی‌های موجود در هر یک را به وضوح مشاهده کنید.

مشاوره با شرکت تولیدکننده سررسید

مشاوره جهت ثبت سفارش، یکی از مراحل ضروری و مهم است. اگر تمایل دارید به بهترین نحو تبلیغات مربوط به شرکت یا کسب‌وکار خود را انجام دهید، باید سراغ شرکت‌هایی بروید که سابقه درخشانی در این زمینه دارند و قبل از خرید مشاوره رایگان در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند.

انتخاب نوع سررسید

سررسیدها در نوع عمومی و اختصاصی تولید می‌شوند و تفاوت اصلی آن‌ها در لت گلاسه تبلیغاتی، چاپ ترام در صفحات، حک لوگو در روبان یا جلد است. در این مقاله که هدف ما پرداختن به سررسید اختصاصی است، در صورتی که جلد چرم مصنوعی باشد، چاپ رو پلاک، اگر چرم ترمو باشد، داغی کوب و چنانچه چاپ سلفون باشد، چاپ مستقیم روی جلد انجام می‌شود.

در این سررسیدها بعد از طرح ارائه شده و انتخاب نهایی سررسید، چاپ با مناسب‌ترین هزینه صورت خواهد گرفت.

تعیین زمان مورد نیاز جهت تولید سررسید

از آنجایی که سررسیدها پروسه تولید متفاوت دارند، باید مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی محصولات، توسط سفارش‌گیرنده تعیین شود. تولید سالنامه اختصاصی به دلیل طراحی انحصاری زمان بیشتری جهت تولید و چاپ احتیاج داشته که این زمان معمولا ۱۵ الی ۲۰ روز کاری را شامل می‌شود.

ارسال و تحویل به موقع سالنامه اختصاصی

جهت سفارش سررسید اختصاصی بهتر است از بهترین تولیدکنندگان که در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش را تحویل می‌دهند، کمک گرفت. برای اطمینان بیشتر از کیفیت و به‌روز بودن دستگاه‌های چاپ، قبل از ثبت سفارش حتما از نمونه‌ کارهای شرکت مدنظر دیدن کنید.

سررسید تبلیغاتی

سازمان‌ها جهت زنده نگه داشتن نام خود در ذهن مشتریان و همچنین معرفی شرکت به افراد جدید، اقدام به ارائه هدایای تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف می‌کنند. این هدایا طیف وسیع و گسترده‌ای دارند؛ ولی اغلب مالکان تمایل دارند از هدایای ماندگار مانند سررسید اختصاصی که بسیار پرکاربرد هستند، استفاده کنند.

در این مقاله سعی بر آن بود که به بررسی انواع سررسید و امکان چاپ لوگو در نقاط مختلف آن جهت معرفی برند مورد نظر بپردازیم تا ضمن آشنایی با آن‌ها، اهمیت این اقدام جهت تبلیغ بیشتر را بیان کنیم و مجموعه معتبر مهرسام چاپ را جهت سفارش سررسید عمده معرفی کنیم.

 

 

عمومی
شناسه : 378532
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا