قالیباف: به جای سیستم سوئیفت از سیستم بریکس استفاده شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت جمهوری اسلامی در پیمان بریکس این امکان فراهم می‌شود تا از سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی که در بین کشورهای عضو پیش‌بینی شده استفاده شده و به جای سیستم سوئیفت از سامانه بریکس‌پی برای انجام معاملات استفاده شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مجامع پارلمانی بریکس گفت: در مجموعه بریکس سامانه بریکس‌پی دقیقا جایگزین سوئیفت است. کشور‌های عضو بریکس و بقیه کشور‌هایی که تمایل دارند می‌توانند از این سیستم الکترونیکی بین بانکی استفاده کنند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مجامع پارلمانی بریکس گفت: یکی از کار‌های مهمی که در بریکس انجام شده این است که سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی جایگزین سوئیفت پیشنهاد دادند. اکنون فعال شده و افرادی که عضو بریکس می‌شوند و ما نیز از ابتدای ژانویه عضو بریکس شده‌ایم یک فرصت بزرگ داریم که می‌توانیم با آن با کشور‌های بزرگ کار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد. من فکر می‌کنم شرایط برای ما تا پیش از این فراهم نبوده و اخیراً فراهم شده است.

سیستم الکترونیکی بین بانکی

وی یادآور شد: در مصاحبه‌ای نیز به این موضوع اشاره کردم. ۳۰ درصد از کل حجم معاملات ما با کشور‌هایی مانند چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی است. این ظرفیت برای این کار وجود دارد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. این یک فرصت بزرگی برای ما که عضو شده‌ایم، است.

قالیباف با یادآوری اینکه یکی از بحث‌های مذاکرات جدی در این نشست‌ها موضوع مذکور بود. تصریح کرد: در مجموعه بریکس سامانه «بریکس‌پی» دقیقاً جایگزین سوئیفت است. کشور‌های عضو بریکس و بقیه کشور‌هایی که تمایل دارند می‌توانند از این سیستم الکترونیکی بین بانکی استفاده کنند.

منبع: میزان

سیاسی
شناسه : 378618
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا