چرا روی طلا سرمایه‌گذاری کنیم؟ | نحوه معامله طلا در بازار بزرگ فارکس

طلا به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین فلزات اساسی طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد. حجم معاملات طلا در بازار فارکس بسیار بالا بوده و چیزی در حدود ۷۰ میلیارد دلار در روز معامله می‌شود.

طلا به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین فلزات اساسی طرفداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا دارد. حجم معاملات طلا در بازار فارکس بسیار بالا بوده و چیزی در حدود ۷۰ میلیارد دلار در روز معامله می‌شود. تقریبا تمامی بروکر‌های فارکس این نماد معاملاتی را پشتیبانی کرده و امکان مبادله‌ی این کالای با ارزش در آن‌ها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم هر چه بیشتر با معاملات طلا آشنا شده و به بررسی بهترین بروکرها برای ترید طلا بپردازیم.

چگونه می‌توان طلا را در فارکس معامله کرد؟ 

یکی از متداول‌ترین روش‌های معامله طلا در بازار فارکس از طریق قرارداد‌های CFD انجام می‌گیرد. درواقع CFD نوعی از معاملات مشتقات است که در بازار‌های مختلف قابل اجرا هستند. معامله گران سفته بازی‌های خود را بر روی طلا از طریق همین قراردادها به انجام رسانده و طلا را در هر دو جهت خرید و فروش، مبادله می‌کنند.

در قرارداد CFD، دو طرف بر سر قیمت شروع و قیمت پایانی قرارداد با یکدیگر توافق می‌کنند. پس از اتمام قرارداد تفاوت مالی این دو قیمت را تسویه می‌کنند و بدین شکل، یک طرف معامله سود برده و دیگری ضرر می‌کنند.

اساسا در یک قرارداد CFD شما در حال گمانه‌زنی و پیش‌بینی درمورد حرکت قیمت یک دارایی هستید و درواقع مالکیتی بر آن دارایی ندارید.

مزایا و معایب معامله طلا

طلا در بازار‌های مختلف و به شکل‌های متفاوت قابل خرید و فروش است. به طور کلی طلا را می‌توان در بازار فیزیکی و به شکل متداول آن که همه با آن آشنا هستند معامله کرد. راه دیگر برای معامله طلا می‌تواند از طریق قراردادهای آتی در بازار‌های مالی غیر فیزیکی مانند فارکس باشد.

مزایای معامله طلا

حفظ ارزش سرمایه: طلا با آن که دارای نوسانات قیمتی است اما همواره در طول تاریخ موفق شده است تا ارزش خود را حفظ کند؛ بنابراین با خریداری طلا می‌توان تا حد زیادی از سرمایه خود به ویژه در شرایط بحرانی سیاسی و اقتصادی محافظت و ارزش آن را حفظ کرد. 

کاهش ریسک سرمایه گذاری: از آن‌جایی که طلا ارزش خود را به‌خوبی حفظ کرده است به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری کم ریسک به‌شمار می‌رود. درنتیجه با افزودن طلا به سبد سرمایه‌گذاری می‌توان ریسک‌های سرمایه‌گذاری را مدیریت کرده و تا حدودی آن‌ها را کاهش داد.

کسب سود: نوسانات شدید قیمت طلا می‌تواند فرصت مناسبی برای معامله‌گران حرفه‌ای باشد که در قیمت‌های پایین اقدام به خرید کرده و با فروش در قیمت‌های بالاتر کسب سود کنند.

سرمایه‌ی قابل لمس: افرادی که طلا را به صورت فیزیکی خرید و فروش می‌کنند از این مزیت برخوردارند که می‌توانند سرمایه خود را مشاهده و لمس کنند. این حالت می‌تواند حس امنیت را در افراد ایجاد کند. 

معایب و چالش‌های معامله طلا

بلند مدت بودن نوع سرمایه گذاری: طلا معمولا به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب شده و معمولا در کوتاه مدت ریسک بالایی دارد. بنابراین کسانی که قصد سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بر روی این کالا را دارند ممکن است دچار زیان نیز شوند. 

نوسانات قیمتی بر اثر اخبار: قیمت طلا به شدت از اخبار سیاسی و اقتصادی تاثیر گرفته و می‌تواند سرمایه معامله گران را به شدت تحت‌تاثیر ریسک‌های معاملاتی قرار دهد. 

ریسک نگهداری طلا: کسانی که طلا را به صورت فیزیکی نگهداری می‌کنند، پذیرای ریسک بیشتری هستند زیرا امکان دزدیده‌شدن و یا گم‌شدن آن وجود دارد. از طرف دیگر خرید طلا به صورت غیر فیزیکی و نگهداری آن در کیف پول‌های الکترونیک نیز با آن که امن‌تر از روش‌های فیزیکی به نظر می‌رسند اما باز هم خطراتی همانند هک شدن و یا اتفاقاتی نظیر آن نیز وجود دارد. در ادامه مطلب به معرفی و بررسی بهترین بروکر‌ها برای ترید طلا خواهیم پرداخت. 

معرفی و بررسی بهترین بروکرها برای ترید طلا

در بین تعداد بسیار زیادی بروکر که در حال فعالیت در بازار فارکس هستند انتخاب بهترین بروکر می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد.

با این وجود چنانچه قصد دارید بهترین بروکر‌ها برای ترید طلا را شناسایی کنید بهتر است فاکتور‌هایی مانند میزان اسپرد بروکر، اعتبار بروکر، میزان اهرم ارائه شده در بروکر، سرعت انجام معاملات، حساب‌های قابل افتتاح در بروکر، روش‌های واریز و برداشت و ابزار‌های معاملاتی آن را مدنظر قرار دهید. در ادامه مطلب با ۴ نمونه از بهترین بروکر‌ها برای ترید طلا که ایرانیان می‌توانند از طریق آن معاملات خود را انجام دهند آشنا می‌شوید. 

بروکر ارانته (Errante) 

بروکر ارانته دارای دفتر مرکزی در قبرس بوده و فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است. با وجود سابقه نسبتا کوتاه ارانته در بازار فارکس، توانسته خدمات خوبی را برای مشتریان خود فراهم کند و اکنون به عنوان یکی از بهترین بروکر‌ها برای ترید طلا و سایر نماد‌های معاملاتی شناخته می‌شود.

معامله گران برای افتتاح حساب در ارانته نیاز به حداقل واریز ۵۰ دلاری داشته و حداکثر لوریج ارائه شده توسط بروکر ۱:۵۰۰ است. کاربران این کارگزاری می‌توانند بیش از ۱۰۰ نماد معاملاتی و از جمله طلا را در آن معامله کرده. این بروکر دارای پشتیبانی فارسی نیز است که مزیت بسیار خوبی برای کاربران ایرانی به‌شمار می‌رود. ارانته قابل اجرا بر روی ۴ پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴، متاتریدر ۵، cTrader و Webtrader است.

کاربران کارگزاری فوق می‌توانند از طریق ریالی، پرفکت‌مانی، بیت کوین، تتر، ریپل و اتریوم اقدام به واریز و برداشت کنند. قابلیت کپی تریدینگ و حساب اسلامی نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. امکان افتتاح ۴ نوع حساب متفاوت در ارانته حق انتخاب مناسبی را در اختیار مشتریان قرار داده و پایین بودن میزان اسپرد دریافتی برای مشتریان بسیار مقرون به صرفه است. 

بروکر ویندزور (Windsor) 

ویندزور با شروع فعالیت از سال ۱۹۸۸ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین کارگزاری‌های بازار فارکس شناخته شده و خوشبختانه به ایرانیان نیز خدمات‌رسانی می‌کند. طراحی بسیار زیبای وبسایت این بروکر در کنار مطالب پر بار آن به زبان فارسی، برای ایرانیان بسیار مفید بوده و افراد تنها با ۵۰ دلار می‌توانند در این بروکر افتتاح حساب کنند.

ویندزور به عنوان یکی از بهترین بروکرها برای ترید طلا و ۱۵۰ نماد معاملاتی دیگر شناخته شده و کاربران می‌توانند از حداکثر لوریج ۱:۱۰۰۰ در معاملات خود استفاده کنند. ویندزور قابل اجرا بر روی دو پلتفرم معاملاتی MT4 و Webtrader بوده و مشتریان می‌توانند از طریق روش‌هایی مانند ریالی، بیت کوین، تتر و سایر رمز ارزها اقدام به واریز یا برداشت کنند. حساب‌های PRIME و Zero تنها حساب‌های قابل افتتاح در ویندزور به شمار می‌آیند. 

بروکر آمارکتس (AMarkets) 

بروکر آمارکتس سال ۲۰۰۷ شروع به فعالیت کرده و تنها با ۱۰۰ دلار می‌توان در آن افتتاح حساب کرد. میزان لوریج ارائه شده در این بروکر ۱:۳۰۰۰ و بیش از ۴۰۰ نماد معاملاتی در آن قابل مبادله هستند.

آمارکتس قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های معاملاتی MT4، MT5 و Webtrader بوده و کاربران می‌توانند از طریق پرداخت‌های ریالی، پرفکت‌مانی، بیت کوین، تتر، سایر رمز ارزها، تاپ چنج و اسکریل تراکنش انجام دهند. وجود چهار نوع حساب متفاوت در این بروکر می‌تواند انتظار طیف وسیعی از افراد را برآورده کند. 

بروکر آلپاری

آلپاری نیز به عنوان یکی از بهترین بروکر‌ها برای ترید طلا و بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی دیگر به شمار رفته و سابقه‌ای طولانی در بازار فارکس دارد. تنها با ۱ دلار می‌توان وارد بروکر آلپاری شد و علاوه بر آن ۵ نوع حساب دیگر نیز قابل دسترس هستند. میزان لوریج بالا و را‌های واریز و برداشت متنوع در این بروکر نیز از دیگر مزایای آن هستند. میزان اسپرد در این بروکر متعادل بوده و از صفر پیپ شروع می‌شود. 

سخن آخر بهترین بروکر برای ترید طلا

در این نوشته با ۴ نمونه از بهترین بروکر‌ها برای ترید طلا و بسیاری دیگر از نماد‌های معاملاتی آشنا شدیم. هر یک از بروکر‌های دارای مزایا و معایب مربوط به خود بوده و به طور کلی هر فرد بر اساس نیاز خود می‌تواند گزینه مناسبی را انتخاب کند.

 

طلا و ارز

شناسه : 378870
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. این را فقط بگویم
    که به حق مولا علی هیچ وقت خداوند از مسولیت بی کفایت نگذره

    خدا لعنت بکنه
    خوب عرضه نداری به موقع پول گندم رو بدهید حداقل مبلغی اضافه نمی کنید
    عذر خواهی رو می‌خوام قابش بگیرم
    فقط آنا لعنت الله والقوم الظالمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا