تاریخ عرضه اولین خودروی هیبریدی سایپا اعلام شد

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا از تولید اولین خودروی هیبریدی این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش صنعت دانش بنیان گفت: خوشبختانه ریل گذاری در صنعت خودروسازی کشور در مسیر درستی در حال پیشرفت و حرکت است.

او حرکت در مسیر دانش بنیان‌ها را مطلوب و مهم خواند و گفت: صنعت خودروسازی با نگاه درستی که دارد می‌تواند در صنعت دانش بنیان حرکت کند چرا که یکی از صنعت‌های پیشران خودروسازی دانش بنیان است.

تیموری در ادامه در خصوص تولید خودروی هیبریدی  گفت:در حال حال حاضر خودروی  هیبرید CNG که ۱۰ سال روی آن اقدامی انجام نشده بود مجدد با تلاش گروه خودروسازی سایپا طراحی و در نهایت ۱۰۰ هزار ساینا تاکسی هیبرید CNG تولید و عرضه خواهد شد.

به گفته مدیر عامل سایپا، قرار است دومین خودروی هیبریدی برقی سایپا به نام آریا سال آینده وارد بازار کشور شود همچنین سومین خودرو با همین نام آریا کاملا برقی خواهد بود.

تیموری گفت: یکی از برنامه مهم ما این است بتوانیم حوادث رانندگی را در کشور به حداقل ممکن برسانیم به طوری که با همکاری چندین شرکت سال آینده یک سیستم هوشمند برای کاهش حوادث به بهره برداری برسد.

او در خصوص ساخت باتری خودرو‌های برقی گفت: مذاکراتی جهت سرمایه‌گذاری مشترک صورت گرفته است و امیدواریم با همراهی شرکت مپنا برای خودرو چانگان بتوانیم فعالیت خود را شروع کنیم.

خودرو
شناسه : 379063
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا