در ۷۲ کشور رایزن بخش خصوصی فعال کرده‌ایم

رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: در ۷۲ کشور رایزن های بخش خصوصی فعال کردیم که قطعا دولت هم به این میزان نتوانسته رایزن‌ها که بخش مهمی از موضوعات برای توسعه بازار پایدار صادراتی هستند را ایجاد کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سیدعلیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعتکاران ایران در حاشیه همایش کارآفرینان به خبرنگار «جهان صنعت» گفت: مجموعه خانه صنعتکاران ایران یک مجموعه مردم نهاد است که با پشتیبانی از بیش از شانزده هزار مجموعه در حوزه صنعت، کشاورزی، دامداری، هوا  فضا، حمل و نقل، هوش مصنوعی و حوزه های مختلف صنعت مشغول خدمت به صنعتکاران و کارآفرینان است و به عنوان یک تسهیلگر در حوزه اقتصاد در خدمت این افراد انجام وظیفه می کند.

وی ادامه داد: حضور و فلسفه وجودی خانه صنعتکاران ایران با توجه به ساختارهایی که وجود دارد و مشکلاتی که صنعتکاران دارند اولین کاری که می کند برای کمک به صنعت بحث های مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف راهنمایی درست صنعتکار، کارآفرین و سرمایه گذار را با توجه به پروژه ای که می خواهد ورود کند کمک می کند و مشاوره های فنی، تخصصی و مالی می دهد.

رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: بر این باوریم که موتور محرک صاحبان کسب و کارها بازارهای پایدار است که در این راستا مجموعه مردمی خانه صنعتکاران در این مدت در ۱۱ کشور دفتر به عنوان رایزن های بخش خصوصی ایجاد کرده و با مأموریت بازارسازی و بازاریابی برای این که سهم محصولات با کیفیت داخلمان را در بازار جهانی بیشتر کنیم. در ۷۲ کشور رایزن های بخش خصوصی فعال کردیم که قطعا دولت هم به این میزان نتوانسته رایزن‌ها که بخش مهمی از موضوعات برای توسعه بازار پایدار صادراتی هستند را ایجاد کند که بخش خصوصی به کمک اعضای خود توانسته این بازارها را به کمک رایزن ها ایجاد کند. در روسیه توانستیم صفر تا صد نیاز روسیه را نیازسنجی کنیم و با ایجاد نمایشگاه دائمی در داغستان برای ارائه محصولات به داخل روسیه با توجه به این که در فضای تحریمی قرار گرفتند بتوانیم سهم بازار روسیه را از محصولات ایرانی بیشتر و بهتر کنیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم این همایش ها این است که فضای مطالبه گری را برای صنعتکار ایجاد کند؛ یعنی صاحبان کسب و کارها دور هم جمع شوند و دغدغه هایشان در این تریبون ها گفته شود. بر این باوریم که اولا یک سری جوسازی ها و فضاسازی هایی هست که سعی می کند روحیه ناامیدی بدهند که اصلا این طور نیست. به عنوان یک بخش خصوصی می گویم در بازدیدهای میدانی قدرت تولید و جهش فضای بازار تولید را می بینیم. قبول داریم صنعتکار با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما حرکت رو به جلو است و محصولاتی می بینیم که قبلا وارداتی بودند و الان صددرصد داخلی سازی شدند و این پیشرفت را در حوزه اقتصاد تولیدی با تمام وجود حس می کنیم. دولت باید حمایت های بیشتری انجام دهد و در برخی جاها دولت باید دست از سر تولیدکننده بردارد تا بتواند سریع تر راهش را طی کند. دولت در جایگاه تصدیگری در حوزه اقتصاد تولیدی نباشد و فقط در جایگاه نظارتی و حمایتی بتواند در کنار صنعتکار باشد و اگر این هم نباشد آنها بهتر می توانند حرکتشان را ادامه دهند.

بنی هاشمی  در پایان گفت: با توجه به دغدغه هایی که داریم یکی از بسترهای اجلاس های این چنینی این است که مطالبات و راه حل های کارشناسی از زبان خود تولیدکننده گفته شود؛ یعنی علاوه بر این که دغدغه دارند، راهکار منطقی را می توانیم از زبان تولیدکننده بشنویم. یکی از این دغدغه ها بحث های گمرکی تولیدکننده هاست و با آقای دکتر رضوانی فرد جلسه ای داشتیم و ایشان قول مساعد دادند که به سمت ایجاد بندرهای تخصصی و اختصاصی و فعال کردن کانال آبی که در همه دنیا مرسوم است برای این که واردات تولیدکننده ها را پیگیری کنند. جهش ارز باعث شد بسیاری از تولیدکننده ها به مشکل بخورند و ایشان گفتند فضایی ایجاد می کنند تا تولیدکننده هایی که در این زمینه مشکل دارند با حمایت خانه صنعتکاران ورود کنند و تلاش کنند مشکلاتی که وجود دارد با میانجیگری با صندوق توسعه ملی هم منابع کشور برگردد و هم چرخ تولید تولیدکننده بچرخد و امثال اینها در خانه صنعتکاران ایجاد کردیم تا بتوانیم به معنای حقیقی کلمه از تولیدکننده حمایت کنیم.

صنعت و معدن

شناسه : 379119
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا