امکان خرید آنلاین از اسنپ مارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شد

طرح کالابرگ الکترونیکی، طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت آنها معرفی کرده و هم اکنون، امکان خرید با کالابرگ الکترونیک برای ۹ دهک درآمدی فعال شده است که ۵ دهک اول شامل طرح تشویقی می‌شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طبق خبر منتشرشده در بلاگ اسنپ مارکت، امکان خرید آنلاین از اسنپ مارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شده است و در حال حاضر، خانوارهای مشمول طرح می‌توانند به شکل مجازی خرید خود را از «اسنپ مارکت» به‌عنوان اولین فروشگاه اینترنتی در این طرح، انجام دهند.

طرح تشویقی، یکی از جدیدترین تغییراتی است که از زمان معرفی طرح کالابرگ الکترونیکی رخ داده است که در آن یارانه‌بگیرانی که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان است، در ازای خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده ۱۲۰ هزار تومان تشویقی دریافت می‌کنند. این تشویقی در صورتی به آنها تعلق می‌گیرد که ۵۰ درصد از یارانه‌شان را با کالابرگ خرید کرده باشند. علاوه بر این، در این طرح تمام افزایش قیمتی که روی کالاهای اساسی به‌واسطه تورم ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد. به این ترتیب، قیمت کالاهای موجود در طرح تا پایان سال ثابت باقی خواهد ماند.

در طرح کالابرگ الکترونیکی، افراد مشمول امکان خرید اعتباریِ ۱۱ قلم کالای اساسی را با استفاده از مبلغ یارانه خود دارند که این اقلام شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب بطری، پنیرUF، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر می‌شوند که می‌توانند تمام این کالاها را از هر برندی و از اسنپ مارکت خریداری کنند.

خرید آنلاین با کالابرگ الکترونیکی از اسنپ مارکت

در حال حاضر ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خُرد به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند. برای استفاده از کالابرگ در خرید آنلاین، باید اپلیکیشن اسنپ مارکت را دانلود کرده و خرید را در آن انجام دهید. پس از دانلود و ورود به اپلیکیشن، می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را از کالاهای تعریف‌شده در طرح انتخاب کنید. بعد از اتمام خرید، در مرحله واریز وجه باید گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنید. برای تکمیل فرآیند خرید خود، لازم است که رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را دریافت کنید. برای دریافت این رمز، می‌توانید اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) را روی گوشی خود نصب کنید یا کد پیامکی USSD ارسال شده توسط شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنید.

با توجه به اینکه اعتبار کالابرگ الکترونیکی روی کدملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و به هیچ حساب بانکی واریز نمی‌شود، بنابراین در زمان خرید از اسنپ مارکت می‌توانید از هر کارت اعتباریِ که متعلق به سرپرست خانوار است، استفاده کنید.

اگر از دهک خود خبر ندارید و قصد دارید تا از امکانات کالابرگ الکترونیکی در خرید از اسنپ مارکت استفاده کنید، اپلیکیشن «شما» را دانلود کرده یا به وب‌سایت آن مراجعه کنید و در کنار استعلام دهک، از میزان اعتبار و خریدهای انجام شده خود باخبر شوید و رمز یکبار مصرف برای خرید از اسنپ مارکت را نیز دریافت کنید.

در نهایت، استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و این امکان برای خانوارها فراهم است که یک ماه زودتر از واریز یارانه، از اعتبار کالابرگ خود در خرید از اسنپ مارکت استفاده کنند. علاوه بر این، خانوارها می‌توانند از یارانه خود به‌صورت نقدی استفاده کنند و آن را خرج کالایی غیر از کالاهایی کنند که در این طرح جزء کالاهای اساسی نام برده شده‌اند./خبرآنلاین

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 379263
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا