مجلس برای تخفیف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شرط گذاشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تخفیف پنج درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی و نیز تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به واحدهای پتروشیمی را مشروط به اختصاص حداقل ۴۰ درصد از سود سالانه این واحدها به طرح‌های کیفی سازی فرآورده‌ها کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ماده ۴۵ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند. بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی تخفیف پنج درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی و نیز تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به واحدهای پتروشیمی. را مشروط به اختصاص حداقل ۴۰ درصد از سود سالانه این واحدها به طرح‌های کیفی سازی فرآورده‌ها کردند.

بر اساس این پیشنهاد اصلاحی در ماده ۴۵ لایحه برنامه. دولت مکلف است در راستای افزایش ارزش افزوده محصولات در زنجیره پایین دستی پتروپالایشگاهی. نیز افزایش کیفیت فرآورده های نفتی و تطابق آن با استانداردها و الزامات قانونی داخلی و بین المللی. ساز وکارهای مورد نیاز برای ارتقای کیفی فرآورده های تولیدی و کاهش تولید فرآورده های سنگین را به نحوی تهیه نماید. تا سال پایان برنامه ترکیب و کیفیت فرآورده های نفتی تولید شده. توسط شرکت های پالایش نفت و پتروپالایشگاهی از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

تخفیف پنج درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی

تبصره: تخفیف پنج درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی و نیز تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به واحدهای پتروشیمی موجود. (مابه التفاوت قیمت خوراک گاز تبدیلی با تکلیف مندرج در قانون هدفمندی یارانه ها). مشروط به اختصاص حداقل ۴۰ درصد از سود خالص سالانه واحدها به حساب اندوخته سرمایه ای. مخصوص طرح های کیفی سازی و توسعه زنجیره پایین دستی صنعت آنها است.

آئین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت نفت و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان حفاظت از محیط زیست. ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود. به تصویب هیات وزیران می رسد.

منبع: فارس

بورسنفت و پتروشیمی
شناسه : 380619
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا