وزیر امور خارجه؛

سفارتخانه های ایران و سودان بزودی بازگشایی می شود

وزیر امور خارجه از تکمیل فرایند از سرگیری روابط ایران و سودان و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از گفتگوی اخیرم با آقای علی صادق علی سرپرست وزارت خارجه سودان، در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در باکو، تصمیم به از سرگیری روابط دیپلماتیک سودان و ایران گرفتیم. امروز این روند تکمیل شد.

وی افزود: بزودی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌ها بازگشایی خواهد شد.

وزارت امور خارجه روز دوشنبه در بیانیه مشترک از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و سودان توافق شده در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۲ (۹ اکتبر ۲۰۲۳) اعلام کرد. جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سودان، متعاقب تماس‌های صورت گرفته میان مقامات عالی دو طرف در ماه‌های اخیر، تصمیم گرفتند. در راستای خدمت به منافع دو کشور، روابط دیپلماتیک خود را از سرگیری کنند.

همکاری در زمینه‌های مختلف

وزارت امور خارجه افزود: دو دولت توافق کردند روابط دوستانه فی‌مابین را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، برابری، منافع مشترک و همزیستی مسالمت‌آمیز توسعه دهند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: دو طرف توافق کردند همکاری خود را در زمینه‌های مختلفی که می‌تواند منافع ملت های دو کشور را محقق کند. امنیت و ثبات منطقه را تامین نماید، گسترش دهند.

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: دو طرف توافق کردند اقدامات لازم را برای گشایش سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک، انجام داده. هماهنگی‌های لازم را برای تبادل هیئت‌های رسمی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری میان دو کشور انجام دهند.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 380661
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا