سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا؛

هیچ قصدی برای استقرار سربازان آمریکایی در میدان نبرد وجود ندارد.

کاخ سفید اعلام کرد که پس از حمله غافلگیرانه فلسطینی‌ها، ایالات متحده قصد ندارد سربازان آمریکایی را برای حمایت از اراضی اشغالی در جنگ علیه حماس در میدان مستقر کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  یکی از مسؤولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جمع خبرنگاران به حزب‌الله لبنان درباره انچه عواقب در پیش گرفتن تصمیمی «اشتباه» برای ایجاد جبهه دومی با رژیم صهیونیستی همزمان با حملات این رژیم به نوار غزه خواند، هشدار داد.

این مقام آمریکایی در ادامه نیز نسبت به احتمال اتخاذ چنین تصمیمی از سوی حزب‌الله به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این راستا، کاخ سفید اعلام کرد که پس از حمله غافلگیرانه فلسطینی‌ها، ایالات متحده قصد ندارد سربازان آمریکایی را برای حمایت از اراضی اشغالی در جنگ علیه حماس در میدان مستقر کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: «هیچ قصدی برای استقرار سربازان آمریکایی در میدان نبرد وجود ندارد.»

وی افزود: رئیس جمهور جو بایدن «همیشه تضمین خواهد کرد که ما از منافع امنیت ملی خود محافظت و از آن دفاع می کنیم.»

در چند ساعت گذشته تنش نظامی میان دو طرف فلسطینی و صهیونیست‌ها پرشتاب و جدی بوده و پس از تنشی که در شمال اراضی اشغالی در نتیجه درگیری با چهار لبنانی ایجاد شد، رژیم صهیونیستی نگران این است که تنش نظامی با حماس به منطقه مرزی با لبنان منتقل شود، در حال حاضر تنش شدیدی بر این منطقه مرزی حاکم بوده و نگرانی‌های جدی در خصوص گسترش دامنه درگیری وجد دارد چراکه هرگونه برخوردی در جبهه  شمالی می‌تواند باعث آغاز جنگی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی شود.

حزب‌الله لبنان دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به شهادت چهار تن از نیروهایش در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شهرک‌های جنوب لبنان، دو پایگاه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک‌های هدایت‌شونده و خمپاره هدف قرار داد.

این حمله هوایی پس از تلاش چند تن برای نفوذ به اراضی اشغالی انجام شد و در ادامه نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسؤولیت آن را بر عهده گرفت./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 380854
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا