دبیر انجمن واردکنندگان موبایل؛

رفع ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ در حال حاضر غیرممکن است

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به اینکه، حوزه رجیستری موبایل به سازمان استاندارد مربوط نیست، گفت: با وجود امضای صورت جلسه مشترک هنوز وضعیت اعمال استاندارد حوزه تبلت نامشخص است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی عبقری دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به اینکه، واردات و رجیستری تلفن همراه ارتباطی با  سازمان استاندارد ندارد‌،گفت: اظهارنظر در این باره مانند این است وزارت جهاد کشاورزی درباره امور وزارت راه صحبت کند.

وی با اشاره به اینکه، رفع ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴  در حال حاضر غیرممکن است، گفت: هم اکنون در حوزه موبایل گواهی و مجوزهای لازم را از سازمان تنظیمات مقررات رادیویی اخذ می‌کنیم و این موضوع ربطی به سازمان استاندارد ندارد. 

عبقری تأکید دارد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرجع تعیین کالاهای قانونی و غیرقانونی است و اعلام می‌کند این کالا (آیفون ۱۴) اساساً غیرقانونی است، بر این اساس این سوال مطرح میشود که چرا سازمان استاندارد چرا چنین اظهار نظری کرده است.

به گفته دبیر انجمن واردگنندگان موبایل، یکی  از دلایل ورود تبلت قاچاق به کشور عدم همکاری سازمان استاندارد در خصوص اجرای یک تفاهم نامه  و صورت جلسه است که بیش از یک ماه قبل امضا شده است. بر این اساس استاندارد تبلت باید  در حوزه اجرایی سازمان تنظیم مقررات رادیویی قرار گیرد.

رجیستری
وی با اشاره به اینکه،  با وجود این صورت جلسه هنوز وضعیت اعمال استاندارد حوزه تبلت نامشخص است، گفت: عدم همکاری سازمان استاندارد در خصوص  واگذاری استاندارد مذکور به سازمان تنظیم مقررات باعث سردرگمی تجار و بازرگانان شده است./ تسنیم

صنعت و معدن
شناسه : 380875
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا