پیشنهاد آمریکا به تل آویو برای انجام یک عملیات ویژه برای آزادی اسرا از دست حماس

 آمریکا از پیشنهاد واشنگتن به تل آویو برای انجام یک عملیات ویژه برای آزادی اسرا از کنترل حماس و حمایت اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی آمریکا از این عملیات خبر داده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شبکه سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی از پیشنهاد واشنگتن برای عملیات ویژه رژیم صهیونیستی و حمایت اطلاعاتی از آن برای آزادی اسرای این رژیم از دست مقاومت حماس خبر داد.  

این گزارش افزود: البته این حمایت مستلزم حضور نیروهای آمریکایی روی زمین در اسرائیل نیست و شامل کمکهای آمریکا در زمینه اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که این حمایت نظامی از جانب فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا(سنتکام)، فرهاندهی عملیات ویژه آمریکا و فرماندهی عملیاتهای ویژه مشترک ارتش آمریکا است که یک فرماندهی در داخل ارتش آمریکاست که طرحها و تاکتیکهای عملیات ویژه را طرح ریزی و توسعه می‌دهد.

براساس گزارش سی ان ان، این موضوع در رایزنی تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح شده است. بعد از این گفت‌وگو آستین به فرماندهی ویژه عملیات مشترک ارتش آمریکا دستور داده است با برنامه ریزی و پشتیبانی اطلاعاتی از ارتش رژیم صهیونیستی به جلو پیش بروند.

رژیم صهیوینستی تا کنون آمار دقیقی از اسرای این رژیم در دست مقاومت حماس ارائه نکرده است اما مقامات اسرائیلی می‌گویند که عدد آن قابل توجه است.

با این حال گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد، مقام‌های اسرائیلی باور دارند که حدود ۱۵۰ اسیر صهیونیست در نوار غزه نگهداری می‌شوند.

پیش از این در برخی خبرها آمده بود که نیروهای مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی، صدها نفر از صهیونیست‌ها را بازداشت و با خود به نوار غزه منتقل کردند./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 380883
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا