رئیس مجلس مطرح کرد؛

کسی نمی‌تواند شورای رقابت را حذف کند

قالیباف گفت: کسی نمی‌تواند شورای رقابت را حذف کند و ما هم نمی‌توانیم برای شورای رقابت تعیین تکلیف کنیم، مگر اینکه بخواهیم قانون را تغییر دهیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در جلسه سران شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیشنهاد این بود که شورای رقابت بر قیمت گذاری دخالت نکند. ما آن زمان چندین جلسه با وزیر وقت داشتیم و مخالف این موضوع بودیم. چون اگر بازار رها شود و قیمت گذاری صورت نگیرد وضعیت نابسامانی خواهد شد.

وی بیان کرد: بیشتر اعضای شورای رقابت دولتی هستند. بخش دولتی با ۶ درصد سهام، حق مدیریت خودروسازها را ندارد و ما حتماً با این موضوع مخالف هستیم. از وقتی شورای رقابت کنار رفت، وضعیت بازار خودرو اینگونه شد. شورای‌رقابت اشکالاتی داشت که ما گفتیم اصلاح شود، اما آن زمان به این موضوع توجهی نکردند. کسی نمی‌تواند شورای‌رقابت را حذف کند و ما هم نمی‌توانیم برای شورای رقابت تعیین تکلیف کنیم، مگر اینکه بخواهیم قانون را تغییر دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته اینکه دولت به طور کامل از این حوزه بیرون بیاید، با اصل ۴۴ قانون اساسی مخالف است، چرا که در این اصل قانونی، خودروسازی جزو گروه دو محسوب شده و می‌تواند تا ۲۰ درصد سهام بخش دولتی و عمومی غیردولتی داشته باشند، اما بخش دولتی در مدیریت خودروسازی حق دخالت ندارند.

 مهر

اخبار برگزیدهخودروصنعت و معدن
شناسه : 381110
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا