رییس جمهور روسیه خبر داد؛

اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران و کشورهای دیگر

رئیس جمهور روسیه از اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران، جمهوری آذربایجان و کشور‌های دیگر خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رئیس جمهور روسیه غروب چهارشنبه به وقت تهران از اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران، جمهوری آذربایجان و کشور‌های دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «روسیه پروژه شمال-جنوب را اجرا می‌کند، توافق‌هایی با همه شرکت کنندگان صورت گرفته و ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند.»

بر اساس این گزارش، کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب یک مسیر چندوجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول ۷.۲ هزار کیلومتر است. روسیه و ایران پیشتر اسناد تکمیل آخرین قطعه راه آهن در مسیر شمال – جنوب، آستارا – رشت در ایران را امضا کرده‌اند.

امیدوارم همه چیز در آینده نزدیک آغاز شود

رئیس جمهور روسیه گفت: «ما با همه شرکت کنندگان در این روند توافقاتی داریم. اسناد مربوطه با ایران، با جمهوری آذربایجان وجود دارد. من با الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در چارچوب اجلاس کشور‌های مستقل مشترک المنافع در قرقیزستان دیدار خواهم کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «مقدمات اجرای پروژه شمال – جنوب در حال تکمیل است. برای این منظور، کنسرسیومی به رهبری بانک «وی تی بی» ایجاد می‌شود.»

پوتین گفت: «امیدوارم همه چیز در آینده نزدیک آغاز شود.»

این کریدور مسیر جایگزین برای مسیر ناوبری دریایی در نظر گرفته می‌شود. اروپا، کشور‌های خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم متصل می‌کند. شامل ۳ مسیر ترانزیتی بین المللی شمال به جنوب از طریق دریای خزر با استفاده از راه‌آهن و بنادر و دو راه زمینی غربی و شرقی است.

در مقایسه این گذرگاه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف شده است. موجب کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می‌شود.

منبع: فارس

اقتصاد کلان
شناسه : 381239
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا