مصر شهروندان آمریکایی را از نوار غزه خارج می کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آمریکایی و اسرائیلی امروز (پنجشنبه) گزارش کرد، رژیم صهیونیستی و مصر برای ایجاد گذرگاهی جهت خروج امن شهروندان آمریکایی و سایر خارجی‌ها از نوار غزه به توافق رسیده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شهروند آمریکایی و سایر خارجی‌ها از جمله اعضای هیأت سازمان ملل، سازمان‌های غیردولتی و روزنامه نگاران در نوار غزه مستقر هستند.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند که مصر از ایجاد گذرگاهی برای عبور پناهجویان فلسطینی از نوار غزه خودداری کرده بود.

درگیری‌ها امروز (پنجشنبه) در ششمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در غزه از «فسفر سفید» استفاده کرده است که این یک جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستور محاصره کامل نوار غزه را که بیش از ۲ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، صادر و منابع آب، غذا و سوخت را نیز قطع کرد. هم این رژیم و هم فلسطین چندین هزار کشته و زخمی در نتیجه تشدید تنش‌ها گزارش کرده‌اند.

بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌ شده توسط حماس

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه واشنگتن برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌ شده توسط حماس اقدام می‌کند، گفت: به نتانیاهو اطلاع دادم طبق قوانین جنگ عمل کند.

آن‌طور که ایرنا نوشته است، بایدن همچنین اذعان کرد: از یهودیان آمریکا محافظت می کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که جنایات یهودستیزانه و نفرت‌پراکنی در ایالات متحده جایی داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: ما در حال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل هستیم. ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل کردیم و جنگنده‌های بیشتری را به آنجا می‌فرستیم و به روشنی برای ایرانی‌ ها توضیح دادیم که مراقب باشند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

پنج روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود پنج هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و هزار و ۱۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد که پنج هزار و ۳۳۹ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند./ تجارت‌نیوز

سیاسی
شناسه : 381313
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا