دولت فرانسه ایران را به حمایت از حماس متهم کرد

در حالیکه محافل آمریکایی و صهیونیستی در روزهای اخیر به صراحت گفته‌اند که مدرکی دال بر حمایت ایران از حماس در اختیار ندارند، دولت فرانسه بدون اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، مدعی حمایت ایران از نیروهای حماس در نبرد با نظامیان رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دولت فرانسه با سکوت در خصوص جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه، ایران را به حمایت از حماس و تلاش برای تشدید تنش در منطقه متهم کرد.

در حالیکه محافل آمریکایی و صهیونیستی در روزهای اخیر به صراحت گفته‌اند. مدرکی دال بر حمایت ایران از حماس در اختیار ندارند. دولت فرانسه بدون اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، مدعی حمایت ایران از نیروهای حماس در نبرد با نظامیان رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» دولت فرانسه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد. «ایران باید از افزایش تنش و حمایت عملیاتی از حماس خودداری کند.»

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد با تایید شهادت ۷۰۰ کودک در نوار غزه، هشدار داد: «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد. آب و غذا و دارویی هم نیست.»

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در گفت‌وگو با «الجزیره» اعلام کرد. از زمان شروع بمباران اسرائیل، بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش وبگاه شبکه خبری« الجزیره»، سخنگوی یونیسف در مصاحبه با خبرنگار این شبکه تاکید کرد. «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست».

اهمیت تلاش‌ها برای فائق آمدن بر پیامدهای انسانی جنگ غزه دارند

وزارت بهداشت نوار غزه، ظهر امروز (شنبه، ۱۴ اکتبر) آمار جدید شهدای فلسطینی را طی بیانیه‌ای اعلام کرد. تا به امروز که هشتمین روز از نبرد طوان الاقصی است، ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌ و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

مقامات دولت آلمان در روزهای گذشته بارها گفتند که مدرکی به نشانه حمایت ایران از حماس در اختیار ندارند. سخنگوی دولت آلمان چهارشنبه گذشته اذعان داشت. مدرکی در خصوص دخالت ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی موجود نیست. سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت: «برلین در حال حاضر هیچ مدرک معتبری دال بر دخالت مستقیم ایران در حمله حماس به اسرائیل در اختیار ندارد.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این باره گفت: « می‌شنویم که ایران به انواع چیزها متهم می‌شود. طبق معمول بدون مدرک. خواهیم دید که عقل سلیم پیروز شود.»

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده نیز تصریح کرد که آمریکا هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی به دست نیاورده است.

در تحولی دیگر، وزیر امور خارجه مصر روز شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه گفت که ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی و عدم وجود افق سیاسی، باعث تشدید درگیری‌ها شده است. «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصرگفت که قاهره و آنکارا دیدگاه مشترکی درباره اهمیت تلاش‌ها برای فائق آمدن بر پیامدهای انسانی جنگ غزه دارند. وی افزود: «تغییر درگیری بین فلسطین و اسرائیل به سوی عملیات نظامی، به دلیل عدم دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروعشان به وجود آمده است».

الشکری گفت: «ادامه اشغالگری اسرائیل و عدم وجود افق سیاسی، باعث تشدید درگیری شده است.»

منبع: فارس

 

سیاسی
شناسه : 381643
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا