محمدرضا فرزین مطرح کرد؛

سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل تورم

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به موفقیت‌های دولت ایران در کنترل مهار تورم و رشد اقتصادی در شش ماه گذشته گفت: دولت و بانک مرکزی به اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی برای کنترل تورم و تحقق رشد اقتصادی پایبند است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدرضا فرزین در جلسه رؤسای کل بانک مرکزی و وزرای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول (MENAP) که امروز در مراکش با سخنرانی گئورگیوا – مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول – برگزار شد، گفت: اقتصاد ایران پس از تحمل تکانه‌های مختلف، هم اکنون به پایداری لازم دست یافته است.

فرزین تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی در واکنش به تکانه‌های بیرونی، بسته سیاستی شامل مجموعه ای از سیاست‌های متوازن به منظور تثبیت اقتصادی را طراحی و عملیاتی کرده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه این اجلاس گفت: بر این اساس، نرخ رشد در دو فصل اول سال ۲۰۲۳ به طور متوسط به ۵.۸ درصد و رشد سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ به ۶.۷ درصد رسید.

فرزین تصریح کرد: از موضوعات اساسی کنونی اقتصاد ایران، مسله تورم است که کنترل آن همراه با حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر از اهداف اساسی سیاست متوازن تثبیت است.

کنترل تورم و نقدینگی در ایران

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اجرای برنامه های مربوط به کنترل تورم و نقدینگی در ایران گفت: بانک مرکزی با  اجرای سیاست‌های کنترلی ترازنامه بانک‌ها و سیاست‌های پولی مناسب، توانسته در جهت کاهش نقدینگی و مهار انتظارات تورمی، گام‌های اساسی بردارد.

فرزین در ادامه این اجلاس بین المللی گفت: دولت و بانک مرکزی به سیاست‌های پولی و مالی احتیاطی متعهد است و با توجه به مذاکرات جاری بین ایران و صندوق بین المللی پول و تلاش دو طرف، برای تقویت ارتباطات امیدواریم.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در ابتدای این جلسه ضمن ابراز تسلیت بابت حوادث طبیعی در مراکش، لیبی و افغانستان به مردم و دولت این کشورها، بابت فجایع رژیم صهیونیستی و بروز فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز تأسف و با مردم نوار غزه ابراز همدردی کرد./ایسنا

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 381821
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا