انتصابات جدید در وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش طی احکامی، «رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور» و «مشاور در امور زنان و خانواده» را منصوب کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هجدهم شهریور امسال(۱۴۰۲) در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خداحافظی شد.

از آن زمان تاکنون ابوالفضل کمالی سرپرستی این مرکز را به عهده داشت تا اینکه امروز، وزیر آموزش و پرورش، سید محمد طباطبایی را ب عنوان رئیس جدید مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور معرفی کرد.

در کارنامه فعالیت سید محمد طباطبایی، ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیرکل دفتر ارتقابیحرفه‌ای فرهنگیان، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ شهر تهران، مدیر مجتمع آموزشی مدارس کشور کویت، مدرس دانشگاه و معلم نمونه استانی دیده می‌شود.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد. امری که ما را با کشورهای دیگر متمایز می‌کند، فرهنگ و تمدن ما هست. سرمایه فرهنگ و تمدن ما بسیار ارزشمند است. باید به خوبی از آن در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

مشاور وزیر در امور زنان و خانواده

وی با بیان اینکه در تحلیل‌های آینده قدرت، گفته می‌شود کشورهایی در آینده، قدرت بیشتر خواهند داشت. توانایی و قابلیت بهره‌گیری از نخبگان و دستاوردهای فرهنگی‌شان را داشته باشند. تصریح کرد: باید دیپلماسی فعال و نخبگانی محور فعالیت‌های مرکز امور بین الملل شود.

وزیر آموزش و پرورش به تبیین انتظارات در مرکز امور بین الملل و مدرس خارج از کشور پرداخت. افزود: در این دوره جدید توقع بسیاری از این مرکز می‌رود که عدم روزمرگی، به‌روز بودن، ضرورت بین‌المللی شدن مدارس و کتاب‌ها و بهره‌گیری از افراد خبره حوزه دیپلماسی، فرهنگی، علمی، ورزشی و … در قالب هیأت اندیشه‌ورز از آن جمله است.

صحرایی با بیان اینکه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشد. تأکید کرد: مدارس ما در خارج از کشور باید به مرکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شود.

همچنین وزیر آموزش و پرورش، امروز عاطفه سادات مدبر نژاد را به عنوان مشاور وزیر در امور زنان و خانواده معارفه کرد؛ مدبر نژاد جایگزین رابعه امامی رضوی شد.

مدرسه باید محل بالندگی و رشد نوجوانان و جوانان کشور باشد

مدبر نژاد، با مدرک دکتری جامعه شناسی، سابقه مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت در دفتر نهاد دانشگاه فرهنگیان، دبیر آموزش و پرورش، سرگروه آموزشی، مؤلف دو جلد کتاب، انتشار ۲۵ مقاله بین‌المللی علمی ـ پژوهشی و همایش‌های ملی و بیش از ۳۰ رتبه استانی و کشوری در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی را در کارنامه خود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق فرهنگ و دین ما، خانواده محوری بسیار با اهمیت است. تصریح کرد: در این امر نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است. هرگونه هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری پیشگیرانه است.

وی افزود: در سند تحول چندین بند در خصوص بانوان و خانواده وجود دارد. باید بررسی کنیم که چقدر در تحقق این راهکارها موفق بوده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش، مشاور وزیر در امور زنان و خانواده را مشاور خانواده‌های ایران برشمرد. گفت: باید تلاش کرد که دغدغه آموزش و پرورش و خانواده‌ها مشترک باشد.  مدرسه باید محل بالندگی و رشد نوجوانان و جوانان کشور باشد.

منبع: فارس

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 381885
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا