هزینه ای که تغییرات اقلیمی بر جهان تحمیل می کند

تغییرات اقلیمی ۱۶ میلیون دلار در ساعت برای جهان هزینه دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از ویفروم، بر اساس نتایج تحقیق جدید، طی ۲۰ سال گذشته، رویدادهای شدید آب و هوایی در سطح جهان مانند طوفان، سیل و امواج گرما، حدود ۲.۸ تریلیون دلار هزینه داشته است.

دانشمندان هزینه خسارات شدید جوی را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ به‌طور متوسط ‌حدود ۱۴۳ میلیارد دلار برآورد می‌کنند که به حدود ۱۶.۳ میلیون دلار در ساعت می‌رسد.

محققان مطالعاتی را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادند که انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با انسان و تغییرات در رویدادهای شدید آب و هوایی را به هم مرتبط می‌کرد؛ با استفاده از این روش، مجموعه داده‌ای از ۱۸۵ رویداد شدید آب و هوایی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ شناسایی شد. طی این رویدادها، آنان شبکه‌ای متشکل از ۶۰ هزار و ۹۵۱ مرگ انسان را پیدا کردند که می‌تواند با تغییرات آب و هوایی مرتبط باشد.

اکثر خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی به توفان‌ها مربوط می‌شود

محققان اظهار کردند که تغییرات آب و هوایی مرتبط با انسان می‌تواند با خسارات خالص ۲۶۰.۸ میلیارد دلاری ناشی از ۱۸۵ رویداد مورد مطالعه یا حدود ۵۳ درصد از کل خسارت‌ها مرتبط باشد. اکثر خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی به توفان‌ها مربوط می‌شود، در حالی که ۱۶ درصد از خسارات مربوط به امواج گرماست. سیل وخشکسالی هر کدام ۱۰ درصد از خسارات را تشکیل می‌دهند و آتش‌سوزی‌های جنگلی با دو درصد از خسارت‌ها مرتبط هستند.

محققان دریافتند که هزینه‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی ناشی از ۱۸۵ رویداد شدید آب و هوایی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ به ۲.۸۶ تریلیون دلار رسیده است که به‌طور متوسط سالانه ۱۴۳ میلیارد دلار است. در هر سال، هزینه‌ها از حداقل ۲۳.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ تا بالاترین هزینه سالانه ۶۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ متغیر بوده است.

نتایج این بررسی در مجله Nature Communications منتشر شد.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 382282
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا