صادرات “اسپان باند” شرکت بی بافت گستر جهان تنها ۲ ماه پس از افتتاح طرح توسعه

در حاشیه یازدهمین نمایشگاه پوشاک ایران، مدیر بازرگانی گروه صنعتی جهان ضمن بیان ویژگی‌های خط تولید جدید این شرکت، از آغاز صادرات تنها پس از حدود دو ماه از افتتاح این خط تولید خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یازدهمین نمایشگاه پوشاک ایران، برای نخستین بار به صورت بین المللی با حضور و مشارکت ۸۴ شرکت طراحی و تولیدی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ۲۳ مهر الی ۲۶ مهر ماه برگزار شد. مجموعه گروه صنعتی جهان به عنوان تولیدکننده منسوجات بی‌بافت و چرم مصنوعی نیز در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت. تولیدات منسوجات بی بافت در صنایع مختلفی از جمله پوشاک بچه و پدهای الکلی، لباس‌های بیمارستانی و فیلتراسیون صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حاشیه این نمایشگاه، «جهان صنعت نیوز» با آقای اسفندفر، مدیر بازرگانی گروه صنعتی جهان به عنوان تولیدکننده منسوجات بی‌بافت و چرم مصنوعی به گفتگو پرداخت.

اسفندفر در ابتدا با بیان اینکه خط تولید اسپان باند این شرکت امسال افتتاح شده‌است، گفت: این خط تولید محصولات متنوعی دارد که به صورت ۵ لایه از گرماژ ۸ گرم (برای اولین بار در ایران) تا ۱۳۰ گرم قابلیت تولید دارد.

مدیر بازرگانی گروه صنعتی جهان در خصوص شرایط صادراتی این شرکت گفت: با وجود اینکه تنها دو ماه از آغاز به کار خط تولید جدید می‌گذرد، صادرات خوبی را به کشورهایی همانند ترکمنستان، عراق، ترکیه، افغانستان و … داشتیم.

اسفندفر در خصوص برگزاری نمایشگاه پوشاک گفت: نمایشگاه بستر مناسبی برای معرفی محصولات و برند شرکت‌ها محسوب می‌شود. به طور مشخص چند مشتری جدید از کشور عراق به ما مراجعه کردند و ضمن آشنایی با محصولات شرکت، به زودی همکاری را با آن‌ها آغاز می‌کنیم.

اسفندفر نیز در خصوص مهم‌ترین دغدغه این صنعت گفت: تابستان امسال با قطعی برق مکرر مواجه بودیم که حتی تولید شرکت را به نصف کاهش داد. همچنین تامین مواد اولیه چالش دیگری است که با آن مواجه هستیم. گروه صنعتی جهان یکی از مهم‌ترین مصرف‌کننده‌های پلی پروپیلن گرید نساجی محسوب می‌شود اما متاسفانه با عدم همکاری پتروشیمی‌ها مواجه هستیم. موضوعی که منجر به عقب ماندن از برنامه تولیدی می‌شود. در حقیقت همواره تولیدات پتروشیمی با نوسان همراه بوده‌‌است؛ به عنوان مثال یک هفته ۲۰۰ تن عرضه می‌کنند اما هفته دیگر میزان عرضه به ۵۰۰ تن می‌رسد. به همین دلیل به میزان تقاضایی که برای تولید نیاز داریم و در بورس کالا ثبت می‌کنیم، عرضه صورت نمی‌گیرد. البته در این نمایشگاه با برخی از پتروشیمی‌ها صحبت کردیم و قول‌های مساعدی برای رفع نواقص داده شد.

صنعت و معدن

شناسه : 382417
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا