xtrim

مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت این محصولات ایران‌خودرو

شورای رقابت در حالی قیمت هشت خودروی شرکت ایران خودرو را با افزایش بین ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی مصوب کرد که این خودروها بدون تغییر مشهودی و به بهانه آپشن جدید و برچسب ارتقا یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شورای رقابت در جلسه ششصد و یازده (۶۱۱) روز گذشته به استناد ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ پس از بررسی کارگروه خودرو شورای رقابت، قیمت هشت خودروی شرکت ایران خودرو محاسباتی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که طی نامه شماره ۱۷۳۸/۰۱/۳۷۰/م مورخ دوم مهر ۱۴۰۲ اعلام شده بود، با لحاظ ۲.۵ درصد سود به شرح ذیل با اکثریت آراء تصویب کرد.

خودروی دنا پلاس‌دستی با موتور EF۷P با گیربکس MT۶ با قیمت ۴۶۸ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال با ۵۸۹ میلیون تومان، سورن پلاس با موتور PYXU با قیمت ۳۸۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ارتقا یافته با قیمت ۴۲۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته با قیمت ۵۱۲ میلیون تومان، رانا پلاس ارتقا یافته با قیمت ۳۸۲ میلیون تومان، تارا دستی P۱V با گیربکس ۶MT با قیمت ۴۹۳ میلیون تومان و تارا اتوماتیک V۴LX نیز با قیمت ۵۸۰ میلیون تومانی مصوب شده است.

ضمن اینکه این قیمت های مصوب است و تا رسیدن به دست مصرف‌کننده درصدی از مالیات و هزینه های جانبی نیز به آن افزوده می‌شود.

opal

پیش از این شورای رقابت طبق مصوبه ۱۶خرداد، با در نظر گرفتن افزودن استانداردهای اجباری و اختیاری، قیمت ۲۸ محصول ایران‌خودرو را نسبت به قیمت‌های مصوب فروردین ماه تغییر داده بود.

از ابتدای تیر ماه قیمت‌های جدید مبنا قرار گرفته بود، اکنون این قیمت ها در مقایسه با قیمت های تیرماه با افزایش حدود ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی به بهانه آپشن های جدید افزایش قیمت دارد.

برپایه این گزارش، دنا پلاس حدود ۸۰ میلیون تومان، سورن حدود ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ حدود ۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس حدود ۹۰ میلیون تومان، تارا با دنده دستی حدود ۱۶۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک نیز نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان گران شدند.

خودورسازان هر سه ماه یک بار با استفاده از شگرد جدید و به بهانه اضافه کردن آپشن‌های جدید و پس و پیش کردن پسوندهای جدید، به دنبال افزایش قیمت ها در بازار هستند. آپشن‌هایی که نه تنها کارایی ندارند بلکه از نظر مشتریان بهانه‌ای برای افزایش چندین میلیون تومانی برای فروش خودروها با قیمت‌های بالاست.

ایرنا

خودرو
شناسه : 382430
لینک کوتاه :

۲۳ دیدگاه

    1. یعنی سگ به روح پدرومادر ومرده مسول خودروسازان ایران و همچنین سازمان رقابت اسراییل درغزه ظلم میکند وکسی به فریاد مردم نمی رسه وخودروسازان در ایران وهمه همراهی میکنند

    1. خودرو دو میلیاردی بیست میلیون ارزون میشه تیتر میزنید سقوط آزاد قیمت محصولات مثلاً مدیران خودرو ،خوردو سی صد میلیونی هشتاد تومان گرون میشه،تیتر میزنید مجوز افزایش قیمت شورای رغابت،مثل اینکه نون شما هم تو این گرونیاست

  1. تاکی این روند ادامه داره چند ماه دیگه انتخابات نمایندگان مجلس هست بیان توضیح بدن در یک سال یک خودرو برای مصرف کننده چقدر ظرفیت افزایش قیمت داره خدا باهاتون تقاص کنه

      1. زمانی که دلار دولتی ۴۲۰۰ تومان بود دنا ۵۳ میلیون تحویل مشتری می شد.
        الان دلار دولتی ۴۲۰۰۰ تومان دنا ۵۶۰ میلیون. تقریبا یک صفر جلوی این خودرو و باقی خرید هایی که میکنیم آمده حتی چیپس هم قیمتش تغییر کرده.
        چرا حقوق مردم تغییر نمیکند. سیستم سرمایه داری چگونه باید باشد سیستم مردم داری چگونه.

  2. این خودرو ها جدید هستن و هنوز تو سامانه عرضه نشده اند پس ایران خودرو به تمام اولویت های امسال تا آخر زمستان باید مدل قبلی رو بده و میتونه برای کسانی که خودشون میخوان طرح تبدیل بده اگر به زور بخواد این مدل رو به امسالی ها بده کارش غیر قانونی هست و همه باید ازش شکایت کنید به شورای رقابت و وزارت صمت و در آخر دادگاه ، چون اکثر مردم پولشون رو برای تارا ۴۰۰ میلیونی جمع کردن و این ماشین رو انتخاب کردن تو سامانه

  3. تورو قران بس کنید ۶ماه ۲۱۸میلیون گرفتین تمام داروندارمون روفروختیم مابقیشو جور کنیم حالا نزدیگ ب تکمیل وجه اومده این فیلمو درمیارین چ اپشنی خدا براتون نسازه

  4. خدای من مگه ما چقد حقوق میگیریم چند سال باید کار کنیم…
    چرا ما نمیتونیم حقمونو از اینا بگیریم چرا مردم ایران دست وپاهاشونو زبونشون بسته است .چرا ما هیچی نمیگیم ….😭😭😭

  5. سلام
    آخه چرا باید گرون کنن .دلار کثیف که گرون نشده
    حقوق کارگر وکارمند هم بالا نرفته پس به چه بهانه
    ای گرون میکنن معلومه در بازار بی رقیب خودرو
    زیاده خواه وحریص شده اند وفکر مردم نیستند
    خدا لعنت کنه این نوع مدیریت زر و زور را در بازار
    خودرو که فقط فکر منافع زیاده خواه خودشونند
    نمی دانم چرا دولت مردمی وحامی مظلومین با
    خودرو سازها برخورد نمیکنه .مردم مظلوم ورنج
    کشیده چه گناهی کردند که باید تاوان پس بدن
    چرا واردات خودرو آزاد نمیشه تا بازار رقابتی وسالم
    داشته باشیم آیا کشورهایی مانند عراق وافغانستان
    وسوریه و. . . . در بحث خودرو چنین رسوایی دارند
    آقایان مسول دررابطه با خودرو این مردم مظلوم
    در قیامت یقه شما رو خواهند گرفت سوء استفاده
    کافیه .

  6. یک عده نشستن دورهم و برای ملت خواب آلود نقشه میکشن که چطوری بچاپن.
    این مردم اگه عرضه داشتن و شش ماه خرید ماشین رو تحریم کنن ، همه چی درست میشه
    در غیر اینصورت همینه که هست

  7. واقعا اینا جرا اینقدر ظلم مکننند به مردم یه کار گر چه جوری میتونه تو یه سال ۸۰ یا ۹۰ ملیون پس انداز کنه آخه وای به حال اونای که ۴۰۳ نوبتشون افتاده واقعا این چه قیمت گذاری

  8. انشاالله ازاین بدتربشه،انقدربالابره که بقیه چوب عده ای شل مغز نخورن که بفهم نباید بخری تاکی میخوای پول بدی به شعورت توهین کنن اگرباشه تاکی میخوای کولی بدی،بدرک بدترازاین سرشون بیاد.بچه های خودشون دستی دستی آواره میکنن

  9. عرضه ندارن قیمت بازار بیارن پایین بجاش باکمک ملت قیمت کارخونه میرسونن به بازار،مردمم که مرتب توصف خرید پس دیگه مشکلی نمیمونه،همه شدن دلال ولی خبرندارن چه تیشه ای به ریشه خودشون میزنن،همونطورکه قبلا اعلام شد باید قیمت کارخونه وبازار حدود ۲۰/۳۰میلیون بشه که این دلالی که باکمک مردم راه افتاده جمع بشه و نتیجش درآخرمهمه که ماشین صدو خورده ای کارخونه رو بدن پونصد ششصد میلیون بازم به قیمت کارخونه،یعنی پول پنج شش تا واریزمیکنی یدونه بهت میدن،درآخر برای حضرات فوق سود وفوق مفید هست،حالابازم برید بخرید،دو دوره که خریدنکنید اونوقت همه چی عوض میشه،براهمینه میگم ملت دارن چون عده ای شل مغز میخورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *