ماجرای کارت سفید در فوتبال چیست؟

سال‌ها پیش شنیدیم قرار است در دوران میشل پلاتینی، کارتی غیر از زرد و قرمز به کارت‌های داوران اضافه شود و آن کارت سفید است!

به گزارش جهان صنعت نیوز، آن زمان قرار شد بازیکنان با خطای نسبتا بد کارت سفید بگیرند! در قانون این کارت آمده بازیکنی که این کارت را دریافت می‌کرد. باید به مدت ۱۰ دقیقه از زمین بازی خارج شود. پس از آن به زمین بازگردد. در آن زمان اعتراضاتی نسبت به این موضوع انجام شد. پروژه کارت سفید کنار رفت. اما گویا این کارت دوباره با ظاهری جدید به میدان فوتبال بازگشته است.

در لیگ دسته پنجم پرتغال، اتفاقی عجیب برای اولین بار رخ داد. مدافعی دچار مصدومیت شده بود و مهاجم تیم مقابل از فرصت طلایی برای گلزنی چشم‌پوشی کرد. تا این بازیکن زودتر روند درمان را طی کند. او همچنین دیگر بازیکنان مشتاق گل کردن توپ را از این کار منع کرد. داور بازی بعد از این حرکت بازیکن پرتغالی بعد از لحظاتی کارتی از جیبش درآورد. همه را متعجب‌ کرد. داور به این بازیکن کارت سفید نشان داد. بازیکن که نمی‌دانست باید چه کاری انجام دهد با داور دست داد!

پیش از این هرگز برای بازیکنی در اروپا از کارت سفید استفاده نشده بود. تنها در لیگ برتر پرتغال، وقتی کنار زمین اتفاقی رخ داده بود. تیم پزشکی ۲ تیم اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا به کمک فرد بیمار شتافتند. داور بازی از این کارت استفاده کرد. حمایت تیم‌های پزشکی از افراد کنار زمین باعث شد داور بازی دست به جیب شود. به ۲ تیم پزشکی کارت سفید را نشان دهد.

این کارت به صورت آزمایشی در فوتبال پرتغال مورد استفاده قرار گرفته. فعلا مشخص نیست قرار است چه کار مهمی را برای تیم‌ها انجام دهد. ظاهرا کارت سفید حرکتی نمادین برای تشکر داور از بازیکن یا تیمی خواهد بود که کار جوانمردانه‌ای انجام داده.

منبع: همشهری آنلاین

ورزشی
شناسه : 382541
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا