صدور قطعنامه پارلمان اروپا درباره جنگ حماس و اسرائیل

 پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای در واکنش به جنگ حماس و اسرائیل، از این رژیم درخواست کرد که مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پارلمان اروپا در تداوم حمایت تمام قد دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه) قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن ضمن تاکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، با ادبیات انفعالی و محتاطانه از این رژیم اشغالگر درخواست شده که مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کند.

قانون‌گذاران اروپایی در این قطعنامه که متن آن در تارنمای پارلمان اروپا منتشر شد، ضمن محکومیت عملیات دلاورانه نیروهای مقاومت فلسطین، با رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را خواستار شدند.

آن‌ها همچنین آزادی فوری گروگان‌های صهیونیستی از سوی حماس را خواستار شده و اعلام کردند که حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود را «مطابق با قوانین بین‌المللی» به رسمیت می‌شناسند. نمایندگان پارلمان اروپا با این حال تصریح کردند که هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی باید کاملاً با قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت داشته باشد.

درخواست مکث بشردوستانه

آن‌ها در بخش دیگری از این قطعنامه نسبت به گسترش درگیری‌ها در منطقه هشدار داده و آنچه را که «مکث بشردوستانه» نامیدند، خواستار شدند. قانون‌گذاران اروپایی تاکید کردند که حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله نمایندگان سازمان ملل، کادر درمان و روزنامه‌نگاران، نقض جدی قوانین بین‌المللی است.

حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه از دیگر موضوعاتی است که در این قطعنامه به آن اشاره شده است. نمایندگان پارلمان اروپا از این حادثه هولناک ابراز تاسف کرده و تحقیقات مستقل بر اساس قوانین بین‌المللی را خواستار شدند تا مشخص شود که آیا یک حمله عمدی و جنایت جنگی صورت گرفته است و اگر چنین شده، عاملان آن پاسخگو باشند.

درخواست کمک‌های بشردوستانه از جامعه بین‌المللی

قانون گذاران اروپایی با ابراز نگرانی جدی از وضعیت رو به وخامت نوار غزه، از جامعه بین‌المللی درخواست کردند که کمک‌های بشردوستانه خود را به غیرنظامیان این منطقه ادامه و افزایش دهد. آنها بر همین اساس از رژیم صهیونیستی و مصر خواستند که با جامعه بین المللی برای ایجاد کریدورهای بشردوستانه به نوار غزه همکاری کنند.

در بخشی از این قطعنامه ادعاهایی علیه نقش ایران، روسیه و قطر در شکل گیری درگیری‌های اخیر مطرح و درخواست غیرقانونی شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های موسوم به تروریستی اتحادیه اروپا تکرار شده است.

قانون‌گذاران اروپایی همچنین با تاکید بر لزوم آغاز فوری روند صلح، حمایت خود را از راه‌حل موسوم به دو دولت بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تجدید کردند. این قطعنامه امروز با ۵۰۰ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع به تصویب رسید./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 382701
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا