مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران تاکید کرد؛

لزوم آمادگی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان تاکید کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حامد یزدی مهر عصر پنجشنبه با تاکید بر پیشگیری و آمادگی لازم دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: در این راستا بازدیدهایی از برخی مرغداری‌ها در شهرستان ری از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های ستاد ملی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با اداره کل دامپزشکی در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری در سطح استان تهران بسیار راهگشا خواهد بود،

یزدی مهر افزود: برگزاری مستمر جلسات تخصصی ماهیانه این ستاد و پایش و رصد مستمر و به موقع و بازدیدهای دوره‌ای از تمام واحد های مرغداری در سطح استان و ارسال گزارش ماهانه به مدیریت بحران استانداری تهران مورد تاکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی و قابل انتقال خطرناک بوده که توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شود، ادامه داد: مشترک بودن این بیماری بین انسان و طیور این ضرورت را به وجود می‌آورد که آگاهی‌های لازم به مردم ارائه و تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود این بیماری به استان اندیشیده شود.

وی در ادامه به دقت مرغداری‌ها مبنی بر حفظ و رعایت بهداشت و قرنطینه ورود و خروج و جلوگیری از تماس و ورود هرگونه حیوان و پرنده اهلی و وحشی به داخل مرغداری‌ها تاکید کرد و یادآور شد: نظارت بر فرآیند تولید و توزیع دان مرغ و طیور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یزدی مهر با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خطرات جدی و قابل توجهی به دنبال دارد و در صورت عدم کنترل این بیماری و سرعت سرایت آن بین طیور و انسان، این ویروس می‌تواند مشکلات زیادی را گریبان گیر مردم عزیز و دولت کند، افزود: تاکید مؤکد مدیریت بحران ضمن همکاری همه دستگاه‌های مسوول، پیشگیری و آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده خطرناک است./ ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 382720
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا