ایلان ماسک هشدار داد؛

ایالات متحده با تحریم‌های خود تسلیحاتی کردن دلار را از حد گذرانده است

میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس، تسلا و ایکس (توییتر سابق)، طی اظهاراتی هشدار داد که ایالات متحده با تحریم‌های خود، "تسلیحاتی کردن" دلار را از حد گذرانده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس، تسلا و ایکس (توییتر سابق)، طی اظهاراتی هشدار داد که ایالات متحده با تحریم‌های خود، “تسلیحاتی کردن” دلار را از حد گذرانده و کشورهای زیادی را در سراسر جهان به کاهش معاملات با استفاده از این ارز سوق داده است.

وی در یک جلسه “توییتر اسپیس” که توسط کارآفرین آمریکایی دیوید ساکس در روز دوشنبه برگزار شد، گفت: شما اکنون می بینید که بسیاری از کشورها مبادلات دلاری خود را کاهش داده‌اند چرا که ما موجب این اتفاق شده‌ایم. و این حتی فراتر از روسیه، چین و ایران رخ داده است.

ماسک بر تغییر تجارت با ارزهای ملی به ویژه در میان کشورهای بریکس تاکید کرد و افزود که این یک انتخاب توسط این کشورها نیست، بلکه ضرورتی است که تحریم‌های غرب، این کشورها را مجبور به اتخاذ چنین رویکردی کرده است.

وی گفت: کشورهایی مانند برزیل یا هند همچنان می خواهند با روسیه معامله کنند. آنها نمی‌توانند این کار را با دلار انجام دهند، بنابراین ما آنها را مجبور کردیم که معاملات خود را از دلار خارج کنند، بنابراین قدرت دلار در جهان تضعیف شد.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه تحریم‌ها عملاً دسترسی روسیه را از سیستم مالی غرب قطع کرد، تسلیحاتی شدن دلار آمریکا بسیاری از کشورها را مجبور کرد تا جایگزینی برای آن پیدا کنند.

تعداد زیادی از اقتصاددانان برجسته بارها هشدار داده اند که تسلط موسسات مالی مبتنی بر دلار و سیاست اقتصادی تهاجمی ایالات متحده، کشورهای بیشتری را در سراسر جهان ترغیب می کند که معاملات دلاری را کنار بگذارند و به سمت ارزهای محلی در تجارت حرکت کنند./ تسنیم 

اقتصاد کلان
شناسه : 383958
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا