حماس و اسرائیل آتش بس اعلام کردند؟

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نوشت: اسرائیل آمادگی پرداخت بهای سنگین برای اسرا را اعلام کرده است اما در این شرایط خاص به آتش بس و نجات جان شهروندان فلسطینی در نوار غزه نیاز است

به گزارش جهان صنعت نیوز،  موسی ابومرزوق که برای مذاکره با مقامات روسیه درباره وقایع اخیر و توقف جنایات اسرائیل در فلسطین به مسکو سفر کرده است. روز جمعه به این رسانه روس گفت: علاقه ای به نگهداری غیرنظامیان نداریم. شرایط مناسب برای آزادی نیاز است و اسرائیل از پاسخ به این درخواست بشردوستانه خودداری می کند.

عضو دفتر سیاسی حماس اظهارداشت: حماس آماده آزاد سازی همه اسرای غیرنظامی است. اما حملات اسرائیل مانع از تحقق این امر می شود.
ابومرزوق با اشاره به ارسال محموله‌های سلاح از آمریکا به سرزمین های اشغالی اظهار داشت. افرادی که در حال حاضر این نبرد را اداره می کنند، آمریکایی ها هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهاوردهای عملیات طوفان الاقصی گفت. در این عملیات، هیمنه پوشالی اطلاعات، امنیت و ارتش اسراییل را نابود کردیم و سربازانش را اسیر کردیم.

ابراز همدردی بین‌المللی با مردم غزه

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به ابراز همدردی بین‌المللی با مردم غزه در پی جنایات اسرائیل گفت. حمایت از فلسطین در میان اعضای سازمان ملل نشان می دهد که ایده ائتلاف مکرون علیه حماس قانع کننده نبوده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند. رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود. عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 384290
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا