نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره جنگ غزه

مجمع عمومی سازمان ملل بنا به درخواست کشورهای عضو، عصر امروز جمعه نشست فوق العاده خود را پیرامون جنگ فعلی جنبش حماس و رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اسامه عبدالخالق، نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت. تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیازهای اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد. زیرا قرون وسطی را تداعی می کند.

در همین راستا، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مدعی شد. رژیم صهیونیستی مطابق با قواعد جنگ باید از مردم خود محافظت کند.

وی افزود: آمریکا در مذاکرات علنی و خصوصی به صراحت اعلام کرده است. رژیم صهیونیستی ضمن رعایت قواعد جنگ و احترام به قوانین بین­­ المللی انسانی در خاورمیانه باید از حق خود برای حفاظت از مردمش در برابر مقاومت استفاده کند.

گرینفیلد گفت: قوانین بین­­ المللی انسانی باید در نوار غزه و در سراسر منطقه توسط همه طرف‌ها رعایت شود.

جنگ میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر و شروع عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. این رژیم هم در واکنش به این عملیات حماس، عملیات «شمشیرهای آهنین» را علیه نوار غزه شروع کرد. بر اثر آن هزاران تن کشته و زخمی شده اند.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 384310
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا