شرایط کاهش خدمت سربازی به ۱۴ ماه چیست؟

 به گفته رئیس سازمان وظیفه فراجا، مدت زمان خدمت سربازانی که از نظر نیروهای مسلح وظیفه عملیاتی دارند، به ۱۵ ماه کاهش یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سردار تقی مهری در یک برنامه تلویزیونی درباره سربازهایی که مجوز خدمت ۱۴ ماهه دارند، اظهار کرد: ۸۷۵۰ کیلومتر مرز زمینی، آبی و… داریم که سربازان درآن مناطق درحال خدمت هستند. سربازان در برخی مناطق ۱۴ ماه و در برخی مناطق همچون مناطق مرزی، محروم و … که از نظر نیروهای مسلح عملیاتی محسوب می‌شود، میزان خدمتشان حداقل ۱۵ ماه است.

وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز میزان خدمت ۱۸ و ۲۱ ماه است که این مناطق عادی و معمولی خدمت سربازان بود و از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه کاهش یافته است. نکته مهم این است که افرادی که در مناطق بومی برای خدمت سربازی هستند مدت زمان خدمت ۲۱ ماه و در غیر این صورت ۱۸ ماه است.

رئیس سازمان وظیفه فراجا در پایان تصریح کرد: بر اساس طرح ابلاغ شده جدید، بومی و غیربومی بودن افراد یعنی اگر فاصله محل سکونت فرد با محل یگان زیر ۲۰۰ کیلومتر باشد بومی و اگر فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر باشد، غیربومی محسوب می‌شود./دنیای اقتصاد

 

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 384463
لینک کوتاه :

۹ دیدگاه

  1. سلام بجای کاهش خدمت یه فکری به حال وروز این مشمولان بدبخت بیچاره که با۴۰وخورده سال ودوبچه وغیره دست وپنجه میکنند با این وضعیت سخت معیشتی ومستاجری توراخدا دیگه لجبازی بسه سردار عزیز نیروهای مسلح.به امید نابودی رژبم غاصب کودک کش وجعلی اسراییل.🙏🙏🙏

  2. این هما قانون تصویب میکنید مشمولانی که ۴۰ سال به بالا هستن و دو فرزند دارن هم معاف کنید این افراد همان هایی هستند که تو طرح ۸ سال غیبت یه قرون نداشتن وگرنه الان کارت داشتن .همانهایی هستن که خانواده هاشون حمایت کردن نتونستن برن خدمت .

    1. ﺑﺮاﻱ ﭼﻪ ﻣﻌﺎﻑ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺎﻻﻱ ﭼﻬﻞ ﺳﺎﻝ اﮔﻪ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﺑﺸﻪ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻤﻴﺮﻩ ﻫﻤﻪ ﻣﻴﮕﺬاﺭﻧﺪ ﺳﻦ اﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﭼﻬﻞ ﺳﺎﻝ ﺑﺮﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﻌﺎﻑ ﺷﻮﻧﺪ ﻳﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺮﺑﺎﺯﻱ اﺟﺒﺎﺭﻱ ﻛﻼ ﺣﺬﻑ ﺑﺸﻪ ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺮﻭﻧﺪ

  3. سلام .بومی چگونه حساب می کنید .کسی که بعداز پایان ساعت خدمت به خانه می رود با آن سربازی که ۱۵۰کیلومتر با شهری که از آن اعزام شده است و خدا میداند چند کیلومتر دیگر باید برود تا به روستای خود برسد بومی حساب کردید .این سرباز بدبخت با این وضعیت اقتصادی ارزش نداره پنج شنبه و جمعه به خانه برود. بعد شما از عدل علی (ع) حرف می زنید. و عدالت رعایت نکردید. بهتر بود بالای ۷۰ کیلومتر یک ماه . بالای ۱۵۰کیلومتر دو ماه و بالای ۲۰۰کیلومتر سه ماه کم کنید زیاد سخت نبود . و دیگر هیچ نارضایتی در بین سربازان وظیفه بوجود نمی آمد.

  4. جوانان و مردم اروپا باید این حقیقت را مطلع شوند که آن چه که به عنوان به اصطلاح اقتصاد و پیشرفت در کشورهای آنان بخصوص در آمریکا مشاهده می‌کنند بخش اولیه و مهم آن نتیجه دزدی و غارت کشورهای آسیایی و آفریقایی توسط دولت های آنها بوده نه نتیجه تلاش آنها. ادامه این غارت و تجاوز در حمایت استعمارگران غربی از جعل کردن اسراعیل در خاک و سرزمین فلسطین است. این حقیقت را باید خود مردم اروپا خصوصا جوانان باید بفهمند.

  5. چرا ایندطرح جدید اجرایی نمیشه الان هر چقد به شعبه افراد یگان مراجعه میکنن برای تصویه ام میگن از اجا نامه به ما هنوز نامه ای نرسیده که بخوایم اقدامی بکنیم پس این طرح کی اجرای میشع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا