بورل‌: اقدامات اسرائیل در غزه مغایر قوانین بین‌المللی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه هشدار داد که کشتار غیرنظامیان مغایر قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جوسپ بورل روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت. «غزه درحالی که حملات شدید هوایی در این منطقه ادامه دارد، در خاموشی کامل و انزوا به‌سر می‌برد.»

وی یادآور شد: «آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطین) درباره وضعیت ناامید کننده مردم غزه که از دسترسی به برق، غذا و آب محروم هستند. هشدار داده است و تعداد زیادی غیرنظامی از جمله کودکان کشته شده اند.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این مطلب تصریح کرد. این وضعیت برخلاف قوانین بین المللی بشردوستانه است.

وی با تکرار موضع اتحادیه اروپا درباره محکومیت غیرنظامیان، بر لزوم توقف درگیری‌ها برای دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد. درگیری‌ها در غزه درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده. خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس این منطقه حکایت دارد. این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز (شنبه) از شهادت بیش از ۷۷۰۳ شهروند فلسطینی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون در نوار غزه. در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی خبر داد. اعلام کرد که ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن، کودک و سالخورده هستند.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی

سران ۲۷ کشور اروپایی پنجشنبه گذشته پس از ساعت‌ها بحث و بررسی درباره تحولات فلسطین، به صدور بیانیه‌ای انفعالی. درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به‌واسط وقفه‌هایی در میان درگیری‌ها اکتفا و از درخواست برای آتش‌بس کامل. و توقف کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی صرف نظر کردند.

در این بیانیه شورای اروپا پس از محکوم کردن عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین و تاکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود. خواستار «دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه از طریق تمام اقدامات لازم. از جمله ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف‌هایی» در جریان درگیری‌ها شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم دیشب، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد. خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد. با این حال ناظران بین‌المللی معتقدند که رژیم صهیونیستی به اجرای این قطعنامه پایبند نخواهد بود.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 384515
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا