یک میلیون دلار درآمد پیر کردن مردم

جهان صنعت نیوز: مدت کوتاهی است که یک اپلیکیشن مخصوص تغییر چهره در فضای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی به شدت محبوب شده است که کاربران با دادن تصاویر خود یا دیگران، تصویر فرضی دوران پیری، یا موارد دیگری از تغییرات را دریافت می کنند. حالا نشریه «فوربس» (Forbes) طی گزارشی مشخص کرده است که درآمد این اپلیکیشن در فاصله بین نهم تا نوزدهم جولادی، یعنی در مدت ده روز به یک میلیون دلار بالغ شده است. یعنی: یک میلیون دلار درآمد پیر کردن مردم !

این نرم آفزار که منشاء روسی دارد البته منتقدان زیادی هم در این مدت داشته است.

برخی از کارشناسان می گویند که «فیس اپ» (faceapp) که کاربران سراسر جهان را با چاشنی اندکی از آینده بینی، شیفته خود کرده است، ممکن است دارای مشکلات و مخاطرات امنیتی باشد.

این مساله آن قدر جدی شد که حتی چاک شومر،رهبر حزب دموکرات در آمریکا ضمن ابراز نگرانی از عملکرد این نرم افزار روسی به صورت رسمی خواهان تحقیقات از سوی کمیسیون تجارت فدرال در این باره شد.

ذخیره بدون اجازه تصاویر و عکس های کاربران توسط این اپلیکیشن از جمله مواردی است که کارشناسان روی آن انگشت گذاشته اند.

البته مساله مهم در باره اپلیکیشن های محبوب این است که در دراز مدت نسبت به آنالیز اطلاعات دریافتی و استخراج هدفمند آن اقدام می کنند و دیتای خود را در اختیار شرکت ها و برند ها بزرگ می گذارند تا در بازاریابی های دیجیتال و هدفمند از آن ها استفاده شود. جنجال در خصوص فروش اطلاعات از سوی فیس بوک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از نمونه های مشابه بود.

البته کمپانی فیس اپ در پی این نگرانی ها اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد که تصاویر ارسال شده روی سرور این شرکت بعد از ۴۸ ساعت خود به خود حذف می شوند.

در هر صورت با توجه به محبوبیت روز افزون این برنامه که حتی چهره های مشهور سیاسی و بین المللی نیز اقدام به پیر کردن خود با استفاده از آن می کنند، یش بینی کارشناسان نشریه فوربس این است که درآمد «فیس اپ» حتی به ۱۲ میلیون دلار هم برسد.

یک میلیون دلار درآمد پیر کردن مردم

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 38461
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا