کرایه اسنپ و تپسی کاهش پیدا میکند؟
رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه تاکسیهای اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسیهای اینترنتی نیز صدق میکند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال میکنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد.
به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دستور جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران گفت: نخستین دستور جلسه امروز مربوط به درگاههای اطلاعات عمومی است. همه بتوانند از آنها استفاده کنند که مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار خواهد گرفت. پس از آن نیز بررسی چهار گزارش حسابرسی در دستور کار قرار گرفته. اعضای شورا نظرات خود را نسبت به گزارشات ارائه شده، مطرح خواهند کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بخشنامه جدید معاونت شهرسازی شهرداری تهران و دستور توقف این بخشنامه از سوی شورا نیز تصریح کرد. امروز نیز جلسه هم اندیشی با معاون شهرسازی شهرداری داشتیم. چرا که اعضای شورا ایراداتی بر روی این بخشنامه دارند. در روزهای گذشته توقف بخشنامه را خواستار شدیم. در حالیکه هیاهوی بسیاری برای این موضوع به راه انداخته بودند ولی ما درخواست کردیم. تا روشن شدن ابهامات و بررسی موضوع توقف بخشنامه محقق شود. ۷۳ مورد در بخشهای مختلف این بخشنامه عنوان شده بود که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: بحثی عنوان شده بود که برخی خلاف قانون نقشههای را برای ساخت و ساز صادر کردند که باید اصلاح شود. لذا معاونت شهرسازی باید این موارد را روشن کند. البته از سوی دیگر نامه دیوان نیز وجود دارد. باید بر اساس قانون افراد حق ساخت و ساز را داشته باشند. لذا مسائل تخصصی فراوانی وجود دارد که باید بررسی شود.
اتصال سامانههای شهرداری تهران به پنجره واحد دولت
وی تاکید کرد: متاسفانه عدهای از انجام نشدن این کار سود میبرند. در حقیقت دلالی میکنند. لذا طبیعی است که فریاد آنها بلند شود. در جلسه هم اندیشی امروز نیز درخواست کردیم این بخشنامه تا روشن شدن ابهامات متوقف شود. بر همین اساس نیز شورای شهر تهران اطلاع رسانی کرد. درخواست توقف به صورت کتبی به شهرداری ارسال شود. هنوز معاونت شهرسازی شهرداری تهران نیز در مورد آمار متراژ زمینها به جمعبندی نرسیده و در حال بررسی است.
چمران در خصوص سفر شهردار تهران به چین و دستاوردهای حمل و نقلی این سفر گفت: تفاهمنامهای صورت گرفته که اتوبوسهای برقی که آماده هستند نیز به صورت ارزانتر خریداری شوند. با اجازهای که دولت برای خرید اتوبوسهای جدید داده میتوان این اتوبوسها را خریداری کرد. البته در این مورد حتما باید دولت کمک کند. از سوی دیگر ساخت واگنها شروع شده و ۷۹۱ واگن ساخته خواهد شد. اما بر اساس تفاهمنامهای طرف چینی آمادگی ساخت ۱۰۵۰ دستگاه را دارد. در صورت تأمین مالی میتوان تعداد واگنها را افزایش داد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال سامانههای شهرداری تهران به پنجره واحد دولت گفت: امروز مصوب خواهد شد که سامانههای شهرداری به پنجره واحد به صورت کامل متصل شوند.
وی درباره نرخ کرایه تاکسیهای اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری نیز گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم. این موضوع برای تاکسیهای اینترنتی نیز صدق میکند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال میکنیم. این اتفاق توسط شورا روی دهد. سرویس مدارس نیز در آن بخشی که با شهرداری و تاکسیرانی قرارداد منعقد کردند. کار خود را انجام میدهند و مشکلی وجود ندارد. اما اگر کسی با بخش دیگری قرارداد بسته است مشکلاتی دارد که باید حل و فصل شود.
منبع: ایسنا
مسکنلینک کوتاه :
تاثیر هدفمند کردن یارانه بر امنیت ملی کشور که سیاست ازادسازی قیمت ها را رقم زد که نتیجه ان این گرانی های لجام گسیخته بود و در نتیجه نظام مجبور به گاهش خدمت سربازی شد تا بدین وسیله در هزینه های جاری کشور صرف جویی کند
اولاتاکسی اینترنتی جزه وسایل نقلیه عمومی نمیباشددوما شما چه خدماتی به اسنپ وتپسی دادین که الان طلبکارشدین سوما اول قیمت قطعات و لوازم یدکی وخدمات تعمیرات ماشین را که سربه فلکه کشیدکم کنیددرصدکمیسیون اسنپ پدرهمه را درآورده ۱۹درصداز کل کرایه برمیدارند چیزی برای راننده باقی نمیماند بجرخرحمالی مجانی
واله بنده گاه گداری مسفر اسنپ سوار میکنم بعضی اوقات درخواست سفری میرسد مثاا به مبلغ ۳۰ هزار تومان وقتی خود نفر بخواهد از منزل خود به خیابان اصلی برسد باید با قاطر رفت و اند کند و باید ۵۰ هزار بدهد تا کسی فقط از آن هزار پیچ تنها را به خیابان اصلی برساند
عالی دقیقا با نظرت موافقم
پنج کیلومتر تو کوچه پس کوچه میری تازه میرسی مقصد بعدشم مسافر سوار میشه ده کیلومتر میری کرایه زده ۱۶۰۰۰که اینم اگه آنلاین پرداخت ۱۳۰۰۰ دست راننده رو میگیره ، اسنپ به کافرم از طرف راننده بدون اجازه تخفیف میده ،در لحظه چند هزار سفر تو اسنپ در حال انجامش این همه پول کمسیون تو جیب کی میره خدا کنه ما وسط جنگ جهانی سوم باشیم
عزیز سخن از زبان ما می گویی این حضرت آقا که باسو استفاده از مقام برادرش سی ساله در هر سمتی از بیت المال می بره چه میفهمه راننده جماعت چه زجری میکشد کرایه مفت خیابان ها پر چاله لوازم یدکی سر به فلک اجرتها فضایی اجاره خانه وحشتناک خرید مواد غذایی اصلأ حرفشو نزن و…. بابا جمع کنید این کندی که به زندگی مردم زدید
آقای عزیزشما که نشسته و تصمیم میگیرد چرا زورتان به رانندگان تاکسی اینترنتی رسیده شما خبراز گرانی لوازم یدکی خودرو دارید که راننده بی نوا باچه مشقتی تهیه میکند کرایه تاکسی اینترنتی به اندازه کافی کم می باشد
چرا روی کمسیونی که این دو شرکت اسنپ وتپسی از راننده میگیرد دست نمیگذارید این دو شرکت اسنپ وتپسی فقط به فکر منافع خود هستند چرا کسی جواب گوی مشکلات رانندگان نیست این دو شرکت بدون دادن هیچ خدماتی دارن خون رانندگان را تو شیشه می کنند
سلام شما دنبال کرایه کم کردن بعدا بیا الان برو دنبال بیمه کردن راننده های اسنپ و تاکسی ها بعد اون بیا با هم حرف میزنیم
بدبخت تر از راننده اسنپ و تپسی وجود نداره بخدا
اشغالا خرن همه چی سرراننده بایدپیاده شع مملکت تاراج کردن کسی نیست حرف بزنه
کرایه های اسنپ و تپسی پایین هست و کمیسیون بالا دیگه چی برای راننده باقی میمونه که بخواد کمتر هم بشه از اون طرف هم لوازم و دستمزد مکانیک بالاست پس راننده باید چی بخوره این وسط . متهمین طوری هم داریم برا جیب اسنپ و تپسی کار میکنیم
سلام
دمت گرم دادش
این قدر پول مفت خرج میکنند وقتی کرایه اسنپ یاتپسی میخوان بدن انگاری میخوان جونشونو بدن برای همین میخوان کمش کنن
خیلی بهمون بنزین میدن
سلام
تاکسیهای اینترنتی در کلان شهرهای بزرگ جهان همچون شهر زیبای مارسی ؛ سیدنی ؛ لندن و . . . بسیار توانمند و مدرن و بسیار دقیق و منظم عمل میکنند چرا که دولتمردان آن کشورها به نقش پر اهمییت آنها در کاهش ترافیک کاملا واقف هستند و در حد اعلا با دادن امتیازاتی خاص از جمله بنزین و قطعات مصرفی خودرو با قیمتی بسیار نازل و کم آنها را یاری میکنند.
۲ – تاکسیهای اینترنتی مسافرین خود را از نقطه مبدا به نقطه مقصد میرسانند برخلاف مترو و اتوبوس .
۳ – در تمامی کشورهای عضو شینگن کرایه های تاکسی های اینترنتی کاملا برای راننده مقرون به صرفه است بنحوی که هیچ مسافری روی زمین نمیماند و بسرعت توسط تاکسیهای اینترنتی گرفته میشوند(بر خلاف ایران)
۴ – دولتمردان در کشور ما متاسفانه هرآنچه در دیگر کشورهای اروپایی برای تاکسیهای اینترنتی خود کردند دقیقا برعکس کردند . ( علت اصلی ترافیک در کلان شهرهای ایران)
۵ – در ایران سهمیه سوخت تاکسیهای اینترنتی رو از بهمن ماه پارسال قطع کرده اند و تمامی رانندگان تاکسیهای اینترنتی شده اند سرویس مدارس و یا بصورت کاملا تصادفی و مورد مسیر خود اسنپ کار مبکنند .
۶ – در کشور ایران متاسفانه نه مسافر و نه شرکتها و نه دولتمردان اهمیتی و احترام به رانندگان تاکسیهای اینترنتی نمیگذارند.
۷ – مسافران با دادن امتیازهای منفی ، دولتمردان با قطع سوخت یارانه ایی ، شرکتهای تپسی و با کاهش قیمت همگی در این خصوص مقصر هستند .
۸ – ساعت ۶ تا ۸ صبح کرایه پشت کم و ناچارا کمتر راننده تاکسی های اینترنتی رغبت به کار دارند ناچارا مردم از اتومبیل خود استفاده میکنند و ریشه ترافیک زاییده میشود.
۹ – آقا یا خانم چرا از اتومبیل شخصی استفاده میکنی؟
جواب :
در ابن موقع روز اتوبوس و تاکسی نیست و بسختی گیر میاد . دسترسی به مترو هم ندارم تازه متر و اتوبوس مرا از یک محل به محل دیگری میبرند برخلاف تاکسی های اینترنتی که مسافر را از نقطه به نقطه میبرد.
و
و
و
و
و
مطال فوق را پس از ماهها تحقیق و برسی بدست آورده ام .
با سپاس فراوان
محید پاپری یاوران شورا شهر شیراز
فقط میتونم بگم ای والله دمت گرم
بله جناب چمران طیعیست که حضرتعالی خبری از وضع اسفناک راننده های بیچاره خبر نداشته باشید پشت میز نشستید و حقوق آنچنانیتان پابرجاست و قطعا نمیتوانید و نمیخواهید بفهیو ساعتهای طولانی پشت فرمان نشستن و کشیدن ناز برخی مسافران پر مدعا در تابستان جلو آفتاب سوزان و در یخبندان زمستان چه مزه ای دارد ، نه زمانی برای خوردن یک لقمه نان دارید و نه حتی برای دستشویی محلی دارید . هر گونه ظلمی را هم از طرف این شرکت های از بی خدا بیخبر باید تحمل کنید و فریادرسی هم ندارید ، متشاکی و قاضی همان خود شرکت است که نتیجه را از همان اول مشخص میکند . جناب چمران نمیدانم چرا وقت اختصاص سهمیه بنزین میشود جناب وزیر میفرمایند به ما مربوط نیست اما شما نه تنها آنها را وسیله حمل و نقل عمومی میدانید!!! و عوارضتان را دریافت میکنید حال میخواهید در نرخ گذاری هم ورود کنید !
یدفعه کلا رایگان کنین دیگه
دیگه کرایه سفرهای اسنپی که بشتر سفرهاش از ۱۵ الی ۲۵ هزار تومن هست دیگه میخاین تاکسی مرسی کنین
سلام
به نظر شما چقدر کرایه زیاده که شما بخواهید کمش کنید خود کرایه کمه کمسیون هم ازش کم میشه پول بنزین آزاد هم هستش وسایر مشکلات دیگه مگر چقدر از این کرایه میماند که راننده بخواد اجاره خونه بده خرج ماشین بده و از همه مهمتر با این گرانی افسار کسیخته خرج خونه بده که هروز هرقلم رو باچه افزایش قیمتی که نمی خریم اونها رو رها کردید گیر دادید به چندرغازی که راننده سر سفر بی رنگ زندگیش میاره به والله مردم سوءتغذیه گرفتن چون غذای درست نم تونن تهیه کنند بخورن برید به حقوق بگیران نجومی گیر بدید تابخدا بیچاره تون کنن اخه چرا همیشه قشر ضعیف تحت فشار باشه ماهرکسی که به عمد وباعلم به قشر ماکه قشر ضعیفی هستیم ظلم روا کنه رو بخدا واگذار میکنیم به امید روزی که ما رانندگان همانند کشورهای دیگه برای شغلمان ارزش قائل شوند درود به همه رانندگان زحمتکش وطنم ایران عزیز🇮🇷❤️
من راننده اسنپ هستم فقط شغلم همینه روزانه دارم مسافرمیبرم خدا شاهده اینقدر کرایه ها کمه وکمیسیون اسنپ زیاده که فقط یک صبحانه نهار وشام به بدبختی اونم فقیرانه میتونم فراهم کنم پول دکتر ودرمان که ندارم فقط خدا خدا میکنم ماشین خراب نشه چون باید بفروشمش نمیتونم خرجش کنم خلاصه خدا لعنت کنه مدیرعامل اسنپ ودست اندرکارانش که فقط دارند ازما راننده ها بردگی میکشند ما هم به خاطر بیکاری متاهلی وازگشنگی نمردن کارمیکنیم واگذارتون به خدا
وقتی یک مشت الاغ و نفهم شدن زمامدار امور و اصلا نمیدونن چه غلطی میکنن یک احمق هم از روی معده یک حرفی زده دیگه بدبخت اون راننده ای که مجبور برای خرج روزانه اینجوری بیگاری بکشه و در نهایت با یک تصادف یا خرابی ماشین هر چه کار کرده بوده باید تاوان حماقت و خریت به ظاهر مسئولان احمق و بده
یادتون رفته همین رانندگان اسنپ و تپسی هستن که از خلج گرفته تا هر کس دیگه که الان در بهترین شرایط زندگی میکنین حق ما خوردن نداره پس میدین
اقای چمران وامثالهم شمااگه اقتدار داریدبیایدجلو وازقیمت تاکسیهای اینترنتی کم کنیدولی بشرط اینکه بتوانیدتسهیلاتی به رانندگان اینترنتی بدهید.ازقبیل لاستیک’روغن’بنزین بیمه و..چراکه کم درامدی نداره برای صاحبان این طرح ودرنتیجه عایدی خوبی هم برای دولت داره.این وسط فقط وفقط راننده داره ضررمیده وازروی اجبارکارمیکنند.چراکه کوچکترین احترامی ازجانب اسنپ ومسافرنمیبینندوتنهاجایی که به حرف عوامل کلیدیش گوش نمیده اسنپ هست چراکه هرکسی رامیبینی گوشی بدست پشت فرمونه واسنپ هم فرقی بین کسیکه درطول روزمدام خدمات میده و کسیکه تفریحی کارمیکنه نمیگذاره.طرح خوبی هست ولی نه برای کشورایران.
اولا کسی که مفت خور بوده و از اول زندگیش پول خون پدر خدابیامرزش خورده وحتی ۱ روز هم به شغل مسافرکشی مشغول نبوده نمیتونه ونباید ر مورد این مسائل نظر بده. البته در مورد همه شغلها همینطوره.
خدا به داد رانندگان تاکسی اینترنتی برسه هر روز فقیرتر میشن
اسنپ کمیسیون بالایی دریافت میکندوباتوجه به گرانی خودرووقطعات ودستمزدتعمیرات مبلغ کرایه پایین است همهاجناس هرروزقیمت افزایش پیدا میکندولی کرایه خیراین گرانی باعث شده که رانندگان اسنپ ازکارخوددلسردشوندوالودگی هوا وترافیک وتصادفات هم بیشترشود
آقای چمران پوفک خوردی اگه خوردی یکم هم چیپس و پوفیلا بخر ….کو حالا شما به خودتان تکان بدید بعدشم اگه بتونید ارگانهای ضی ربط رو بتوانید آنهم نه محکوم بلکه قانع کنید گفتم یکم تنقلات بخرید کم نیارید.
خدا به داد اونایی که شغل اولشون رانندگی در اسنپ هست برسه واقعا خداقوت باید گفت به اون بنده خداها که با کرایه های ناچیز ماشین در اختیار اسنپ قرار میدهند.من یکروز آزمایشی اسنپ کار کردم در گرگان ولی دیدم هیچی نمیمونه بعدش تعطیل کردم اسنپو.خلاصه موفق باشید(فقط رانندهها)
سلام ،بنده راننده اسنپ در شهر قم هستم ،از مسئولین خواهشاً تقاضا دارم به درد این قشر زحمت کش رسیدگی کنند،بخدا کرایه ها خیلی کم است و بی انصافی است ، بنده با دو بچه مدرسه ای و مستاجر ،شغلی جز کار در اسنپ ندارم، به مقدساتتون قسم کرایه ها خیلی پایین است ،
باعرض سلام به همه همکاران عزیزتاکسی های اینترنتی،عاجزانه لطفا لطفا لطفاخواهشا خواهشا خواهشا دوستان حتی احساس کردیدآقایون حتی ازکنار این تصمیم ردمیشونداپ خود راخاموش کنید،من نمیدونم آقایون چه فکری میکنند،اصلافکرهم میکنن،به جای اینکه به ما خدمات وتسهیلات)ازقبیل بیمه،حقوق ثابت عیدی وپاداش ،سهمیه بنزین و….) بدهند به فکرکم کردن کرایه ای هستن که حداکثریک سوم کرایه واقعی است،اگربخش خصوصی هستیم به آقایون چه ربطی دارد،اگربخشی هستیم که ایشان بایدتصمیم بگیرن پس بایدهمچون سایرناوگانهای حمل ونقل مثل تاکسیرانی به ماهم امکانات وخدمات بدهند،الته که این عزیزان(ضمن عرض خسته نباشید) هم به حق واقعیشان نمیرسن وتحت فشارتورم وخیلی ازمسایل دیگری که همه مادرگیرهستیم،میباشندولی لااقل تحت نظارت سازمان خاص باتمامی امکانات وتسهیلات وحتی استفاده راحت ازطرحهای خیابانی اعم ازطرف ترافیک و آلودگی وازاین قبیل هستنددرکل به هوش باشیم که این آقایون به اصطلاح تصمیم گیرنده که همیشه برای اینکه بگویندماهم به مردم خدمت میکنیم بازهم یک قشرزحمت کش دیگرازجامعه راموردظلم وبی کفایتی خودقرارندهند
تاکی ذلت
سلام
به عنوان یک مسافر نه یک راننده نظر میدهم
اسنپ به وجود آمد تا سفر ارزان و به صرفه باشد نه اینکه همه آژانس ها را به تعطیلی بکشاند و بعد قیمت کرایه برای یک ربع بیست دقیقه راه در اتوبان را صد هزار تومان اعلام کند
مگر یک کارمند چقدر درآمد دارد
قبلا سرویس داشتیم که برداشتند با آژانس قرارداد بستم و اسنپ آژانس را تعطیل کرد الان هم قیمت های نجومی میده دیروز سه بار راننده سفر را لغو کرد
و با یک ساعت تلاش برای گرفتن تاکسی بالاخره با پرداخت هشتاد تومن و تاخیر یک ساعته به محل کار رسیدم
دوستانی که میگن اسنپ صرف نداره چرا راننده اسنپ شدن
هزینههای سرسامآور زندگی مجبور شون کرده کار کنند.
سلام به همه رانندگان اسنپ و تپسی
لطفا تاکسی متر قرار بدید روی تاکسی های زرد و سبز و اسنپ و تپسی با کرایه پایه تا در حق راننده ها و مسافران اجحاف نشه. بعد تمام لوازم یدکی و تمام مایحتاج زندیگی رانندگان رو به صورت قیمت اسنپی در بیارید تا همه راضی بشیم. قیمت اسنپ یک پنجم قیمت واقعی هست .
دیکه از این کمتر کرایه نداریم ۱۰ تومن ۲۰تومن دیکه پفک نمیدن که راننده اسنپ داره بااین همه هزینه سرویس میده
جناب آقای چمران ، شما به تاکسی ها ماهیانه چقدر بنزین می دهید ، سیصد لیتر هزار و پانصد تومانی . راننده اسنپ چقدر بنزین هزار و پانصد تومانی می گیرد شصت لیتر