برای انتخاب یک کنتاکتور خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

کنتاکتور اشنایدر به عنوان یک کلید الکتریکی قابل کنترل به صورت گسترده در صنعت به کار می رود. این قطعه تنوع بالایی دارد و با داشتن عملکرد صحیح می تواند باعث کارکرد درست مدار فرمان شود. به همین دلیل توجه به یکسری نکات در هنگام خرید کنتاکتور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کنتاکتور اشنایدر به عنوان یک کلید الکتریکی قابل کنترل به صورت گسترده در صنعت به کار می رود. این قطعه تنوع بالایی دارد و با داشتن عملکرد صحیح می تواند باعث کارکرد درست مدار فرمان شود. به همین دلیل توجه به یکسری نکات در هنگام خرید کنتاکتور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در صورتی که محصول خریداری شده کیفیت کافی رو نداشته باشد، مشکلاتی در نصب این قطعه و عملکرد اون ایجاد می شود و عملکرد تجهیزات صنعتی شما به خطر خواهد افتاد.حال باید بدانیم در هنگام خرید کنتاکتور باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در انتخاب یک کنتاکتور خوب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در انتخاب یک کنتاکتور خوب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

کنتاکتور یکی از مهم ترین قطعات الکتریکی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این قطعه عملکرد پیچیده ای ندارد. به زبان ساده می توان گفت کنتاکتور وظیفه قطع و وصل مدارهای الکتریکی توان بالا رو بر عهده دارد. به همین دلیل این قطعه به عنوان یک کلید مغناطیسی و با داشتن ۳ کنتاکت اصلی پر قدرت امکان ارتباط تجهیزات برقی به شبکه را نیز در میان تجهیزات فراهم می کند. کنتاکتور در طراحی مدارهای فرمان وجود دارد و بیشترین کاربرد اون به دستگاه هایی که به صورت مکرر و با قطع و وصل مدار خاموش/روشن میشن، مربوط می شود. اگر بخواهیم تعریف ساده ی دیگری برای کنتاکتور ارائه کنیم، می توانیم بگوییم که کنتاکتور در تجهیزات الکتریکی وظیفه قطع و وصل خطوط حامل بار رو بر عهده دارد.

خرید کنتاکتور نیازمند توجه به چند نکته می باشد. این دستگاه برای قطع و وصل همه انواع بار مناسب نیست و هر مدل اون برای اتصال به بارهای خاصی طراحی شده است. برای همین در انتخاب این دستگاه توجه به مصرف کننده های مورد نظر لازم و ضروریست. مهم ترین مشخصاتی که در خرید کنتاکتور باید به اون ها توجه شود شامل مواردی مثل جریان، توان، ولتاژ و ضریب قدرت باری است که دستگاه مجاز می باشد به آن وصل شود.

یک کنتاکتور مناسب باید تیغه هایی داشته باشد که بتوانند جریان راه اندازی، جریان دائمی و جریان های اتصال کوتاه لحظه ای پیش آمده رو تحمل کنند. از طرفی باید قدرت قطع بالایی داشته باشد و بتواند قوس الکتریکی ناشی از قطع کنتاکت ها رو تحمل نماید. البته نکات خرید انواع کنتاکتور به این موارد محدود نمی شود و برای انتخاب بهترین محصول توجه به عواملی مثل جریان و قدرت، ولتاژ سیم پیچ، اندازه و تعداد کنتاکت های کمکی لازم و ضروری است.در ادامه به مهمترین نکاتی که در هنگام خرید کنتاکتور باید به آنها توجه کنید، پرداخته ایم.

جریان و قدرت

خرید کنتاکتور باید متناسب با جریان یا توان بار این دستگاه انجام شود. اگر کنتاکتور شما کوچک باشد، خیلی زود کنتاکت ها کهنه میشن و می چسبن‌.

ولتاژ سیم پیچ

ولتاژ سیم پیچ

برق گرفتن سیم پیچ باعث می شود تا موقعیت کنتاکت های اصلی به وسیله میدان مغناطیسی تغییر کنه. در صورتی که ولتاژ بیش از حد به سیم پیچ وارد شود، دستگاه میسوزه. در مقابل اگر ولتاژ وارد شدن به سیم پیچ خیلی کم باشد، یک کشش و رها کردن ارتعاشی مداوم در مدت زمان کمی به وسیله کنتاکت های برق ایجاد می شود. به همین خاطر باید ولتاژ سیم پیچ کنترل شود.

شرایط محیطی

شرایط محیطی که کنتاکتور در آن استفاده خواهد شد را در نظر بگیرید. بسیاری از کنتاکتورهای موجود در بازار توانایی ادامه کار در شرایط سخت محیطی را ندارند. بنابراین اگر محیط مد نظر شما دارای رطوبت، حرارت و یا گرد و غبار باشد، کنتاکتوری که انتخاب می کنید باید بتواند در برابر عواملی مانند دما، رطوبت، گرد و غبار و لرزش مقاومت کند. می توان گفت تمامی مدل های کنتاکتور اشنایدر توانایی مقاومت و ادامه ی کار را در شرایط سخت محیطی دارا می باشند.

سازگاری با لوازم جانبی

در هنگام خرید بررسی کنید که آیا کنتاکتور با لوازم جانبی ضروری مانند کنتاکت های کمکی و رله های اضافه بار سازگار است یا خیر. این مقوله بسیار حائز اهمیت است زیرا ممکن است در ادامه به بهبود تجهیزات خود احتیاج داشته باشید و اگر کنتاکتور شما قابلیت سازگاری با لوازم جانبی دیگر را نداشته باشد به مشکلات اساسی بر می خورید.

اعتبار سازنده و پشتیبانی خوب

 همه ما معمولا نام کمپانی سازنده ی محصول را مدنظر قرار می دهیم. کمپانی های معتبر درصد زیادی آرامش خاطر و اطمینان خوبی را برای ما فراهم می کنند تا از نظر کیفیت و دوام محصول خود آسوده خاطر باشیم. بنابراین بهتر است کنتاکتوری را از یک سازنده معتبر انتخاب کنید که پشتیبانی خوبی از مشتری، اسناد فنی و پوشش گارانتی ارائه می دهد.

تعداد کنتاکت های کمکی

کنتاکت های کمکی و کنتاکت اصلی همزمان با هم کار میکنن. کنتاکت های کمکی به صورت داخلی طراحی شدن و وضعیت باز یا بسته بودن کنتاکتور رو به شما اطلاع میدن.

اندازه

با پیشرفت علم و تکنولوژی، اندازه محصولات برقی روز به روز کوچک تر می شود. اندازه کوچک کنتاکتور باعث راحتی بیشتر کاربر می شود. یک کنتاکتور کوچک به کاهش اندازه تابلو برق کمک می کند. از طرفی طول مواد مصرفی مثل کابل ها و کانال های کابل رو کاهش میده. به همین دلیل در انتخاب کنتاکتور باید به اندازه اون توجه شود.

قیمت

 در نهایت هنگام خرید هزینه کنتاکتور را در نظر بگیرید و آن را با سایر گزینه های موجود در بازار مقایسه کنید و مطمئن شوید که مقدار پولی که پرداخت می کنید در برابر میزان کیفیت و دوام و کارایی محصولتان منطقی و مقرون به صرفه باشد.

در آخر 

جریان و قدرت، ولتاژ سیم پیچ، اندازه و تعداد کنتاکت های کمکی از جمله موارد مهم و تاثیر گذاری هستن که باید در خرید کنتاکتور به اون ها توجه کنین. در کنار این موارد در نظر گرفتن نوع بار و کلاس کاری متناسب با اون بسیار مهمه و باعث می شود تا عملکرد کلی مدار فرمان تحت کنترل باشد. از طرفی انتخاب یک فروشگاه معتبر مانند تهران اشنایدر اهمیت بالایی دارد زیرا در چنین فروشگاه هایی کارشناسان و مهندسین خبره ای وجود دارند که هنگام خرید به شما مشاوره داده و در تمام مراحل انتخاب و خرید محصولاتی همچون کنتاکتور اشنایدر، اینورتر اشنایدر و کلید هوایی اشنایدر، شما را همراهی خواهند نمود. وجود چنین مشاوره ی تخصصی ای امکان خرید یکی از بهترین مدل های کنتاکتور را برای شما به ارمغان می آورد.

خواندنی

شناسه : 384702
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا