محاسبه هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در سال ۱۴۰۲ توسط esfahanahan با توجه به قیمت آهن

بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت و ساز، مربوط به تهیه مصالح ساختمانی به خصوص مقاطع فولادی همچون میلگرد است. برای مدیریت بهتر هزینه ها و صرفه جویی در بودجه صرف شده، بهتر است این محصولات را از فروشندگان معتبر تهیه کنید.

بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت و ساز، مربوط به تهیه مصالح ساختمانی به خصوص مقاطع فولادی همچون میلگرد است. برای مدیریت بهتر هزینه ها و صرفه جویی در بودجه صرف شده، بهتر است این محصولات را از فروشندگان معتبر تهیه کنید. اصفهان آهن آپادانا به عنوان یکی از فعالان قدیمی بازار آهن کشور، امکان خرید آنلاین مقاطع فولادی را فراهم کرده است. برای این منظور، کافی است به سایت این شرکت سر بزنید. اما هزینه های ساخت یک خانه ۱۰۰ متری چه قدر است؟ چه راه هایی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد؟

هزینه ساخت خانه ۱۰۰ متری 

هزینه ساخت خانه ۱۰۰ متری در روستا

به طور کلی، ساخت و ساز دو هزینه کلی دارد؛ مخارج مربوط به خرید زمین و هزینه خرید و حمل مصالح، نیروی کار و … . برای خرید زمین در مناطق روستایی به بودجه کمتری نیاز است. این موضوع، به دلیل قیمت پایین زمین در مناطق روستایی است. البته این قاعده در روستاهای توریستی کشور چندان صدق نمی کند.

اما بخش دیگری از هزینه ساخت خانه ۱۰۰ متری در روستا، مربوط به خرید و حمل مصالح ساختمانی همچون آهن آلات است. این قیمت معمولا با نرخ هایی که در مناطق شهری وجود دارد، یکسان است و تفاوت چندانی ندارد. اما هزینه حمل و نقل معمولا بیشتر است. نکته بعد، دستمزد کارگران و سازندگان بناست. اگر این افراد به طور محلی انتخاب شوند، معمولا حقوق پرداختی کاهش می یابد.

در مجموع، برای ساخت خانه صد متری یک طبقه در مناطق روستایی، چیزی حدود ۸۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز است؛ یعنی برای هر متر، حدود ۸ میلیون تومان. این هزینه برای ساختمان ۲ طبقه، چیزی حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان برای هر متر مربع خواهد بود. با توجه به اینکه اکثر خانه های روستایی به صورت ویلایی ساخته می شوند، بنابراین تعداد طبقات به ۲ یا سه طبقه محدود می شود. اما برای کاهش هزینه های ساخت چه راه هایی وجود دارد؟

کم هزینه ترین روش ساخت خانه

برای کاهش هزینه های ساخت و ساز چند راهکار اساسی وجود دارد. اولین نکته، تامین مصالح ساختمانی از مراجع معتبر و مطمئن است. برای مثال، این امکان وجود دارد تا با خرید میلگرد، تیرآهن و سایر مقاطع آهنی با بهترین قیمت، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خود داشته باشید. برای این کار، می توانید خرید آنلاین آهن آلات از اصفهان آهن را تجربه کنید.

نکته بعد، استفاده از روش های ساخت و ساز کم هزینه است. امروزه معماری مدرن به سمتی پیش رفته که در عین زیبایی سازه، هزینه ها کاهش یابد. نمونه ای از این روش ها، استفاده از بتن در نمای ساختمان است. بتن اکسپوز، یک روش زیبا و مقاوم برای پوشش سطوح بتنی است که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارد.

راهکار بعد برای کاهش هزینه های ساختمانی، استفاده از مصالح ساختمانی پیش ساخته است. این موضوع، هم سرعت انجام پروژه را افزایش می دهد و هم هزینه های تولید مصالح مورد نیاز در محل پروژه را کمتر می کند. استفاده از پنل های بتنی، کنافی و آلومینیومی پیش ساخته نمونه ای از این راهکارهاست.

کم هزینه ترین روش ساخت خانه

ساخت خانه بدون شناژ

شناژ بخشی از سازه است که فونداسیون های مختلف سازه را بهم وصل می کند. هدف از اجرای آن، انتقال وزن سازه به زمین و افزایش مقاومت آن در برابر نیروهای کششی و خمشی است. این بخش از ساختمان به صورت افقی، عمودی، مورب و مخفی یا تای بیم قابل اجراست. اما گاهی برای کاهش هزینه های ساخت، سازه بدون شناژ اجرا می شود. در نتیجه این سوال پیش می آید: «در سازه های بدون شناژ مقاوم سازی بنا چطور انجام می شود؟»

در سازه های قدیمی، معمولا از طاق ضربی استفاده می شد. در این گونه ساختمان ها، برای احداث طاق ضربی به تیرآهن و آجر نیاز بود. اما نقطه ضعف چنین بنایی، مقاومت پایین آن در برابر زلزله بود. برای افزایش مقاومت ساختمان های قدیمی و بدون شناژ، چند راه حل وجود دارد. یکی از آن ها، به کارگیری ژاکت بتنی است.

ژاکت بتنی لایه ای بتنی همراه با میلگرد و خاموت است که می تواند مقاومت سازه را بهبود دهد. با توجه به استفاده از میلگرد و خاموت در فرایند ساخت ژاکت بتنی، قیمت آهن در بودجه لازم برای اجرای این روش موثر خواهد بود.

میلگرد ساخت ساز را از کجا بخریم؟

برای تهیه میلگرد مورد نیاز، راه های مختلفی وجود دارد. خرید حضوری از فروشندگان بازار یکی از روش هاست. البته برای راحتی بیشتر و سرعت بالاتر کار، امکان خرید از فروشندگان آنلاین آهن آلات نیز فراهم است. علاوه بر سرعت و سهولت بیشتر، امکان اطلاع از قیمت روز میلگرد و سایر مقاطع نیز وجود دارد.

خرید میلگرد ساخت ساز

یکی از فروشندگان قدیمی بازار آهن کشور که به عنوان اولین فروشنده آنلاین کار خود را آغاز کرد، اصفهان آهن است. برای ثبت سفارش و خرید از این شرکت، می توانید به سایت اصفهان آهن مراجعه کنید.

مجموعه اصفهان آهن با مدیریت سعید صمصام شریعت (Saeid Samsam Shariat) و فراهم نمودن بستری جدید و متفاوت در زمینه‌ی خرید و فروش و کسب رضایت مشتری به همکاری و تعامل مستمر و بلند مدت با مشتریان می‌اندیشد. در این راستا این شرکت موفق به دریافت استاندارد های بین المللی از جمله گواهینامه‌های،مدیریت کیفیت ISO9001 و رضایت‌مندی و بررسی شکایات مشتریان ISO10002 گردیده است توانسته به عنوان یک منبع مطمئن، قابل اتکاء و برتر در این عرصه شناخته گردد.

خواندنی
شناسه : 384871
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا