بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر کدام است؟

به طور کلی همه کامپیوترها با هر مدل کاربری، برای این که بتوانند از شر ویروس‌ها و بدافزارها در امان باشند، نیاز به یک آنتی ویروس دارند. اما سؤال اینجاست، با وجود این همه آنتی ویروس مختلف، بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر کدام خواهد بود؟

به طور کلی همه کامپیوترها با هر مدل کاربری، برای این که بتوانند از شر ویروس‌ها و بدافزارها در امان باشند، نیاز به یک آنتی ویروس دارند. اما سؤال اینجاست، با وجود این همه آنتی ویروس مختلف، بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر کدام خواهد بود؟

در واقع از آنجایی که انواع مختلف آنتی ویروس به صورت رایگان یا پولی قابل دانلود و نصب روی ویندوز هستند، انتخاب یا خرید یک آنتی ویروس خوب و مطمئن کمی سخت به نظر می‌رسد. در این مطلب قصد داریم به معرفی لیستی از بهترین آنتی ویروس‌های مناسب سیستم‌های کامپیوتری بپردازیم.

ضرورت استفاده از آنتی ویروس برای کامپیوتر

قبل از این که به معرفی بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر بپردازیم خوب است با ضرورت استفاده از آن روی سیستم‌های کامپیوتری بیشتر آشنا شوید. اگر از جمله کاربران فعال سیستم‌های کامپیوتری باشید، مطمئناً می‌دانید که بدافزارها، کدهایی هستند که توسط برخی از برنامه نویسان با هدف باج گیری و سرقت اطلاعات مالی، محرمانه و مانند این‌ها ایجاد می‌شوند.

از طرفی آنتی ویروس‌ها نرم افزارهایی هستند که جهت حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری یا هر نوع دستگاه الکترونیکی دیگر در مقابل اثرات زیان بار بدافزارها طراحی و تولید می‌شوند. همانطور که می‌دانید همچنین از آنتی ویروس جهت اسکن و پیدا کردن ویروس و حذف آن استفاده می‌شود.

بنابراین داشتن یک آنتی ویروس خوب و قدرتمند برای هر سیستم کامپیوتری لازم و ضروری است. هرچه که تعداد کامپیوترهای شخصی افزایش پیدا می‌کند، تعداد کلاهبرداری‌های بیشتری به صورت بدافزار و از طریق ارسال تبلیغات مزاحم انجام می‌شود. تا از این طریق بتوانند دسترسی غیرمجاز به پرونده‌ها و اسناد خصوصی کاربران را به دست آورند.

معرفی بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر

حال که از ضرورت داشتن آنتی ویروس بر روی سیستم کامپیوتری اطلاع کسب کردید، بهتر است با بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر آشنا شوید تا در مواقع نیاز بتوانید یکی از آن‌ها را تهیه کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی (Kaspersky Internet Security)

این آنتی ویروس را می‌توان به عنوان اولین انتخاب شما در لیست بهترین آنتی ویروس‌ها قرار داد. چرا که توانسته است در آزمایشات آزمایشگاه شخص ثالث، رکورد آنتی ویروس بدون عیب و نقص را کسب کند. قیمت آنتی ویروس کسپرسکی شاید در مقابل قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد کمی بالا باشد اما با نصب آن، این اطمینان را خواهید داشت که از سیستم شما محافظت می‌شود.

با پرداخت ۶۰ دلار، بسته ابتدایی آن تا سه رایانه شخصی ویندوزی یا ۸۰ دلار حداکثر پنج رایانه را پاسخ می‌دهد. البته در سال اول، تنها نیمی از تخفیف را دریافت خواهید کرد.

آنتی ویروس کسپرسکی هر آنچه را که از یک آنتی ویروس انتظار دارید، به شما می‌دهد. به عنوان مثال محافظت اختصاصی در مقابل رمزگذاری باج افزارها، فیلتر شدن در مقابل دریافت ایمیل‌های فیشینگ، امکان افزودن برنامه‌هایی را در مرورگر جهت تقویت و بالا بردن امنیت وب و اسکنر امنیتی برای شما فراهم می‌کند.

اما در صورتی که قصد داشته باشید از امکانات دیگر این آنتی ویروس همچون کنترل والدین، ضد سرقت و مواردی از این قبیل استفاده کنید، لازم است نسخه اینترنت سکیوریتی آن را داشته باشید.

آنتی ویروس کسپرسکی

آنتی ویروس ایست (ESET Smart Security)

این آنتی ویروس برای کاربرانی که کامپیوتر و گوشی‌های زیادی در دسترس دارند، بهترین گزینه است. بنابراین با خرید لایسنس نود ۳۲ آن که ۱۰ کاربره است می‌توان با پرداخت قیمت خیلی کمتر، به راحتی ۱۰ دستگاه را با استفاده از آن محافظت کرد.

قیمت‌ آنتی ویروس ESET کاملاً به صرفه است و می‌توان آن را به عنوان یک آنتی ویروس سبک، ارزان، سریع و مؤثر همراه با قابلیت‌های منحصربه فرد معرفی کرد. این آنتی ویروس بهترین ابزار برای از بین بردن بدافزارهاست و لازم به ذکر است که هیچ گونه تأثیری در مصرف منابع اشغال شده نخواهد داشت.

یکی از قابلیت‌های ویژه این نرم افزار که باعث شده کاربران زیادی به دنبال نصب آن باشند، ضد سرقت بودن آن است. در واقع اگر سیستم شما دزدیده شود، با استفاده از پنل کاربری می‌توان سارق را کنترل و از طریق وبکم او را شناسایی کرد.

این آنتی ویروس را می‌توان از نمایندگی‌های زیادی در ایران تهیه کرد. یکی از معتبرترین مراجع برای تهیه این آنتی ویروس بنیان سافت است که می‌توان آنتی ویروس ایست را با مناسب ترین قیمت همراه با تضمین اصالت و اورجینال بودن محصول با گارانتی تهیه کرد.

آنتی ویروس Eset

آنتی ویروس نورتون (Norton Antivirus Plus)

استفاده از این نرم افزار ممکن است برای یک رایانه کمی گران به نظر برسد. با کمک این آنتی ویروس می‌توان با مبلغ ۶۰ دلار در سال، از یک رایانه یا سیستم مک محافظت کرد. بنابراین این قیمت ممکن است برای بسیاری از کاربران بالا به نظر برسد چرا که با کمک برندهای دیگر آنتی ویروس با این قیمت می‌توان حدود ۱۰ رایانه را پوشش داد.

از مزایای این آنتی ویروس می‌توان به فایروال دو طرفه، مدیریت رمز عبور نامحدود و نرم افزار پشتیبان اشاره کرد. قدرت آنتی ویروس نورتون در یافتن و از بردن بدافزارها، بعد از کسپرسکی و ایست، فوق العاده است.

آنتی ویروس (McAfee Antivirus Plus)

این آنتی ویروس هم می‌توان جزء لیست بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر به شمار آورد. کاربرانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند، در واقع از یک فایل خرد کن، بازگرداندن باج افزار، فایروال و دیگر افزونه‌های محافظ مرورگر برخوردار خواهند شد.

قابلیت محافظت از بدافزارها در این آنتی ویروس ممکن است در سطح عالی نباشد اما در سال گذشته سعی کرده است بهبود پیدا کند. می‌توان گفت بزرگ ترین عیب این نرم افزار که ممکن است برخی از کاربران در استفاده از آن، دچار تردید شوند، کند شدن سیستم‌های بسیار سنگین در حین اسکن کردن فعال بدافزارها خواهد بود. با این حال با وجود قابلیت‌هایی که دارد، هنوز هم جزء بهترین‌هاست.

آنتی ویروس (Trend Micro Antivirus+ Security)

آنتی ویروس ترند میکرو هم می‌توان جزء آنتی ویروس‌های خوب ارزان قیمت به شمار آورد. این آنتی ویروس همراه با بسته امنیتی خود می‌تواند در سطح آنتی ویروس (ESET) عمل کند. در این نرم افزار با پرداخت ۴۰ دلار در سال برای رایانه خود، می‌توانید از امکان داشتن یک مرورگر وب امن در بانکداری آنلاین، یک حالت بازی، بازگرداندن باج افزارها و همچنین یک نمایشگر ایمیل جهت حفظ سیستم در برابر تلاش‌های فیشینگ برخوردار شد.

نقطه ضعفی که در این آنتی ویروس وجود دارد، امکان افت شدید سیستم هنگام اسکن است که برای این مشکل نیز بهتر است در ساعت خاموش آن‌ها این کار را انجام داد.

جمع بندی

  • همزمان با افزایش تعداد سیستم‌های کامپیوتری، کلاهبردارهای زیادی در سطح جهان به دنبال سرقت اطلاعات مالی و محرمانه کاربران هستند تا از این طریق بتوانند از آن‌ها دزدی کنند.
  • استفاده از آنتی ویروس‌ها در مقابل بدافزارها و حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری بهترین اقدام برای مقابله با آن‌هاست.
  • آنتی ویروس‌های زیادی برای مقابله با بدافزارها وجود دارند که هرکدام قابلیت‌ها و معایب خاص خود را دارند.
  • در این مطلب به معرفی لیستی از بهترین آنتی ویروس مناسب کامپیوتر پرداختیم که در این بین نرم افزار ایست و کسپرسکی جزء بهترین آنتی ویروس‌های موجود در بازار هستند.

خواندنی

شناسه : 384971
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا