رکوردشکنی خرید تضمینی گندم در سال سخت کشاورزان

در حالی به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، خرید تضمینی گندم با رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود که از یکسو قیمت خرید تضمینی گندم و از سوی دیگر، تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان، سال سختی را برای گندمکاران رقم زد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار ،میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزارتن رسید. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است. میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد. این درحالی است که میزان بارش نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون ۷۰ درصد کشت گندم. آبی و دیم در استان های شمال غرب همچون اردبیل، کردستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی انجام شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: با اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان امام پیش بینی می شود. سطح زیرکشت گندم دیم به ۵ میلیون هکتار و آبی ۲ میلیون هکتار برسد.

او با بیان اینکه امسال خودکفایی گندم در بخش خبازی محقق شده است. گفت: سال زراعی آینده در صورت شرایط مساعد آب و هوایی و تامین به موقع نهاده کشاورزی پیش بینی می شود. خودکفایی تحقق یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 385027
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا