امسال ثبت نام حج عمره انجام می‌شود؟

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در خصوص ثبت نام حج عمره توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اسماعیلی، وزیر ارشاد گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در صف حج‌عمره هستند و تا بخش عظیمی از این‌ها اعزام نشوند ثبت نام حج عمره برای متقضیان جدید انجام نمی شود. همکارانم راهی کشور عربستان شده اند تا مقدمات کار و امور اجاره هتل را انجام دهند و در حال رایزنی با شرکت های هواپیمایی هستیم.

هزینه سفر حج عمره چقدر خواهد بود؟

پیش از این سیدعباس حسینی، رئیس سازمان  زیارت هم با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تامین بخشی از ارز مورد نیاز سفرهای عمره از بانک مرکزی، اظهار داشت: با مشخص شدن قیمت ارز هزینه سفر عمره نهایی و اعلام خواهد شد و زائران بر اساس اولویت سندی که در اختیار دارند می‌توانند به سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در خصوص نحوه نام‌نویسی از زائران حج عمره توصیه‌هایی ارائه کرد و از مسئولان حوزه فناوری سازمان حج و زیارت خواست که موارد مختلف در خصوص ثبت‌نام را از قبل آزمایش کنند تا در هنگام عملیات خللی در روند آن ایجاد نشود.

زمان آغاز اعزام زائران حج عمره

همچنین پیش از این عباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص اعزام زائران به حج‌عمره اظهار کرد: هنوز اتفاق خاصی برای سفرهای عمره رخ نداده است. تا زمانی که سازمان حج زیارت اطلاعیه‌ای صادر نکند و کاروان‌ها را اعلام نکند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برقراری سفرهای عمره انجام شده است، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ ثبت‌نامی برای سفرهای عمره صورت نگرفته است. شاید در روزهای آتی سازمان حج و زیارت شرایط ثبت‌نام زائران برای سفرهای عمره را اعلام کند، اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. فعلا اطلاعیه‌ای برای ثبت‌نام زائران عمره نداریم.

این در حالی است که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سومین جلسه شورای عالی زیارت در دولت سیزدهم از آغاز سفرهای عمره از اواخر آبان خبر داده بود. همچنین وزیر فرهنگ اعلام کرده بود که در تلاشیم تا پایان سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار زائر را به حج عمره اعزام کنیم.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 385438
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا