رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت ارائه گردید

لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه امروز هئیت دولت ارائه شد اما قرار است این لایحه بعد از تصمیم‌گیری و اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم به مجلس ارسال شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پس از جلسات متعدد بالاخره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تدوین و نهایی شد. چند روز پیش داود منظور – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور- از آماده بودن کلیات لایحه بودجه سال آینده خبر داد. امروز در جریان جلسه فوق العاده هئیت دولت، پیش نویس این لایحه توسط رئیس این سازمان به دولت ارائه شد.

منظور در جلسه امروز هئیت دولت، توضیحاتی درباره چگونگی تدوین و آماده کردن لایحه بودجه ۱۴۰۳ ارائه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح تغییرات رویکردی بودجه سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی‌های مقدماتی از منابع و مصارف با رویکرد تداوم رشد تولید و کنترل تورم و همچنین چالش‌های پیش‌روی بودجه عمومی کشور ناشی از ناترازی‌های بجا مانده از یک دهه گذشته، رویکرد کلی بودجه سال آینده را اجرای سیاست‌های کلی، تحقق عدالت و اصلاح برخی ناترازی‌ها دانست.

تقدیم به مجلس پس از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم

رئیس دولت سیزدهم در ادامه از سازمان برنامه و بودجه برای جمع‌بندی لایحه بودجه در موعد مقرر تشکر کرد. و گفت: بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، زمینه تقدیم لایحه بودجه نیز به مجلس فراهم شود.

رئیس جمهور اعضای دولت را مکلف کرد. که نظرات و محورهای تکمیلی خود را برای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد. که با واقعی کردن درآمدها و مصارف، جلوگیری از کسری بودجه را مورد توجه ویژه قرار دهد. همچنین توجه اکید به آثار تورمی بودجه و محاسبه آثار اقتصادی و اجتماعی آن و توجه به رویکردهای اقناعی بر واقعی بودن همه ابعاد بودجه و مسئولیت‌پذیری همه اجزا را مورد تأکید قرار داد.

منبع: ایسنا

اقتصاد کلان
شناسه : 385545
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا