رابطه جنگ غزه و قیمت سکه در بازار

به نظر می‌رسد اخبار جدید موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده جنگ غزه شده و برخی از معامله گران سکه در انتظار اخبار تکمیلی هستند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قیمت طلای جهانی در معاملات نقدی شب گذشته رفت و برگشتی از خودش ثبت کرد.

قیمت طلا که در روز چهارشنبه در حول و حوش ۱۹۸۰ دلار به فروش رسیده بود. شب گذشته در واکنش کوتاه مدت به سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو تا نزدیک ۱۹۷۰ دلار پایین آمد. اهمیت اتفاق موجب شد عده‌ای از سکه‌بازان تصور کنند که قیمت سکه در روز پنجشنبه نزولی خواهد شد.

به عبارت دیگر، طلا در روز چهارشنبه پس از آن که بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گسترده خود را مبنی بر ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره اعلام کرد. جروم پاول نیز گفت که بحث کاهش نرخ در حال حاضر در دستور کار نیست. همین امر زمینه کاهش قیمت طلا را فراهم کرد.

این افت قیمت در حالی است که عصر دوشنبه قیمت طلا با تغییر کانال، برای دومین بار در هفته اخیر، سقف ۲ هزار دلار را شکست. تا نزدیک ۲ هزار و ۸ دلار بالا رفت. اما به دلیل پیش‌خور شدن خبر جنگ زمینی غزه قیمت اونس طلا دوباره به پله‌های انتهای کانال ۱۹۰۰ دلار برگشت.

پیشخور شدن قیمت به این معناست که در روزهای گذشته قیمت طلای جهانی به احتمال حمله زمینی ارتش اسرائیل به حماس در آینده نزدیک واکنش صعودی نشان داده بود. بنابراین بیشتر تاثیر اخبار جدید بر بازار قبلا گذاشته شده بود. در آمدن خبر در نهایت تاثیر قابل‌توجهی نذاشت. قیمت اونس طلا پیش از جنگ در حدود ۱۸۳۰ دلار بود.

حماس و اسرائیل

قیمت طلای جهانی در زمان نگارش این گزارش از مرز ۱۹۷۰ دلار به سمت پله‌های بالاتر حرکت کرد و در حدود ۱۹۸۰ دلار معامله شد.

همچنین، قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب تا حدودی بالا رفت. نزدیک مرز ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. امری که می‌تواند قدرت کاهشی‌های بازار سکه در روز جاری را تا حدودی تعدیل کند.

در مجموع معامله‌گران معتقدند که مهره اصلی و اثرگذار بازار سکه در واقع اخبار و سیگنال‌‌های جنگی حول محور حماس و اسرائیل است.

به نظر می‌رسد اخبار جدید موجب افزایش سردرگمی‌ها درباره آینده جنگ غزه شده. برخی از معامله‌گران سکه در انتظار اخبار جدید هستند.

سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. در مقابل، مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده آنها درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد. جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد. با این حال اگر فاند از جنگ غزه به بازار می‌رسد. رویدادهای آن‌جا می‌تواند بازار را به هرسویی ببرد.

منبع: اکوایران

طلا و ارز
شناسه : 385608
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا