آقای بذرپاش! شیک و مجلسی از کنار این ادعا عبور نکنید

یک نیم‌روز پس از آن‌که رییس دولت مردمی به کابینه خود توصیه کرد وارد حاشیه نشوند مهرداد بذرپاش خود را از پاسخگویی به ادعای «افتتاح پروژه‌ها در دولت روحانی با 60 درصد پیشرفت» رهانید اما افکار عمومی قانع نشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دیروز مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح فرودگاه سقز عنوان کرد دولت قبل برخی پروژه‌ها را با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در روزهای واپسین عمر دولت افتتاح می‌کرد و اگر فرودگاه سقز ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در دولت قبل بهره‌برداری می‌شد.

او درباره راه آهن همدان ـ سنندج هم بیان کرد: در دولت قبل اصلا این طرح راه نیفتاد تا دولت قبل بخواهد آن را تکمیل کنند. وقتی دولت قبل پروژه‌ای با ۷۰ درصد پیشرفت افتتاح می‌کرد، حتما آماده بودن بالای ۹۰ درصدی یک پروژه یک دروغ است. برخی با مطرح کردن این سخنان قصد دارند زحمات مدیران و مشاوران زحمتکش این دولت را زیرسوال ببرند.

غروب همان روز به دنبال سخنان وزیر جوان کابینه، سیدابراهیم رییسی ـ رییس‌جمهوری در سخنرانی پایانی سفر خود به کردستان گفت که نباید اینگونه محاسبه کنیم که این پروژه‌ها و اقدامات به نام کدام دولت تمام می‌شود. گره‌ها باید باز گردد و مردم چشم‌شان به افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها روشن شود. در دولت سیزدهم نباید گرفتار حاشیه‌ها شد بسیاری از دولت‌ها گرفتار همین حواشی و مسائل سیاسی شدند که نتیجه آن ناامید کردن مردم بود. ما باید مردم را به کارآمدی نظام امیدوارتر کنیم.

پس از این سخنان، مهرداد بذرپاش دیگر مدارکی درباره افتتاحات نمایشی دولت قبل ارایه نداد و این‌طور به نظر رسید که کابینه دولت سیزدهم قصد ندارد خود را وارد حاشیه کند. اما ظاهرا بیش از آن‌که خیال اصلاح‌طلبان از صرف‌نظر کردن دولت رییسی در نقد عملکردشان راحت شود، عرصه برای فرار بذرپاش از پاسخگویی فراهم شد.

بیایید یک بار دیگر موضوع دیروز را مرور کنیم: «وزیر مسکن، ادعایی را بدون ارایه مستندات مطرح کرد و خیلی راحت کنار کشید. بعد هم به روی خودش نیاورد که افکار عمومی را برای طرح این مساله قانع کند».

با این حال مردم می‌خواهند قانع شوند؛ چرا که خود ابراهیم رییسی ـ رییس دولت سیزدهم نیز در موارد بسیاری از تریبون‌های رسمی نسبت به عملکرد دولت گذشته نقدهای تندی را مطرح کرده و حتی در یک مورد گفت «تورم در دولت قبل ۶۰ درصد بود»؛ در حالی که آمارها نشان می‌دهد اوج تورم دولت روحانی ۴۰ درصد بوده است. بعد هم تیم اقتصادی دولت رییسی خود را موظف به پاسخگویی درباره ادعای تورم ۶۰ درصد دولت قبل نکرد.

درخصوص صحبت بذرپاش نیز بر اساس شنیده‌ها قرار است موضوع افتتاحات نمایشی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، مسکوت گذاشته شود؛ در حالی که بهتر بود دولت سیزدهم که همین حالا دائما از ناکارآمدی و حتی بعضا خیانت مسئولان قبلی سخن می‌گوید بر اساس آمار و ارقام، موضوع افتتاح پروژه‌هایی با ۶۰ درصد پیشرفت را رسانه‌ای کند؛ کاری که دولت یازدهم درخصوص عملکرد دولت دهم انجام داد.

در زمانی که دولت روحانی بر سر کار آمد به صراحت اعلام کرد راه آهن اصفهان ـ شیراز، فازهای پارس جنوبی و در مواردی مسکن مهر، قبل از تکمیل شدن در دولت قبل افتتاح شده است. این توقع از دولت مردمی نیز می‌رود که با توجه به بی‌پروایی دولت تدبیر و امید در نقد عملکرد مسئولان قبلی، دست اصلاح‌طلبان را هم در افتتاحات نمایشی رو کند.

با توجه به حضور دست کم ۱۰ نفر از مسئولان دوران احمدی‌نژاد در تیم رییسی، بسیاری از افراد، کابینه رییسی را کابینه سوم احمدی‌نژاد می‌دانند. از جمله این مسئولان مهرداد بذرپاش است که در زمان احمدی‌نژاد و در سن ۲۷ سالگی مدیرعامل سایپا شد و بعدها ریاست دیوان محاسبات را بر عهده گرفت. او از خودروسازی به مسکن‌سازی روی آورده است؛ در حالی که هریک از این مسئولیت‌ها به سال‌ها و حتی دهه‌ها تخصص و تجربه نیاز دارد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 386137
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا