وزیر ارتباطات خبر داد؛

افزایش ۲۰ برابری حملات سایبری در یک سال گذشته

وزیر ارتباطات از افزایش 20 برابری حملات سایبری در یک سال گذشته خبر داد و گفت: عمده هدف این حملات کور، مختل کردن و از کار انداختن روند خدمت‌رسانی کسب‌وکارها بوده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، زارع‌پور گفت: در وزارت ارتباطات نظام‌نامه‌های مختلفی برای اطمینان از صحت عملکرد بخش‌های گوناگون تهیه و تدوین‌شده است. البته غیر از این اقدامات عمومی، کارهای ریشه‌ای و اساسی نیز انجام‌گرفته است.  یکی از مهمترین آنها راه اندازی و زیر بار رفتن صد درصد ترافیک کشور با سامانه مدیریت خدمات نامه دامنه یا همان DNS است.

وی با اشاره به تلاش مستمر دشمن برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های ارتباطی کشور گفت: در یک سال گذشته حجم حملات سایبری DOS (حمله‌ منع خدمت) و DDOS (حمله‌‌ منع خدمت توزیع‌شده) افزایش ۲۰ برابری داشته است. عمده هدف این حملات کور، مختل کردن و از کار انداختن روند خدمت‌رسانی کسب‌وکارها بوده است.

وی افزود: مقابله با این سطح و این حجم از حملات تدابیر ویژه‌ای می‌طلبد که در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت به‌صورت لحظه‌ای در حال مقابله است. سامانه‌های مقابله با حملات DOS و DDOS را گسترش داده است.

زارع پور ادامه داد: وظیفه ما در وزارت ارتباطات و سازمان‌های تابعه این است. مبتنی بر اسنادی که سازمان پدافند غیرعامل تصویب و مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ می‌کند. بتوانیم تداوم ارائه خدمت کسب‌وکارها را تضمین کنیم. حداکثر خدمت را با حداقل آسیب داشته باشند.

منبع: فارس

سیاسی
شناسه : 386187
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا