در اولین نشست از سلسله سخنرانی‌های گردشگری و ارتباطات مطرح شد:

آغاز فعالیت رسمی فستیوال سخنرانی‌های کوتاه حرفه‌ای الهام‌بخش تجربه‌شده

اولین نشست از سلسله سخنرانی‌های الهام‌بخش تجربه‌شده با محوریت گردشگری و ارتباطات به همت مهدی رحمانیان و روزنامه «شرق»، انجمن روابط‌عمومی ایران، انجمن متخصصان گردشگری و مجله عکاسی مستند و برخی فعالان و شرکت‌های حوزه رسانه و گردشگری پنجشنبه گذشته در محل آمفی‌تئاتر موزه فرش برگزار شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در این نشست که غلامرضا کاظمی‌دینان رئیس‌کل باشگاه‌ مدیریت ارتباطات یونسکو ـ ایران، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران و چند نفر از استادان دانشگاه و فعالان حوزه گردشگری و رسانه حضور داشتند، ابتدا سپهر آبروش، عضو هیئت‌مدیره انجمن روابط‌عمومی ایران و بنیان‌گذار سلسله سخنرانی‌های الهام‌بخش تجربه‌شده، با تشریح شکل‌گیری این ایده گفت: واقعیت نبودن آدم‌هایی که روزی در کنار ما بودند و اکنون نیستند، نشان می‌دهد که ما باید از تک‌تک لحظات زندگی‌مان به‌خوبی استفاده کنیم و حال خودمان و اطرافیان‌مان را خوب کنیم.

او با بیان اینکه قرار بوده این فستیوال با موضوع ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه در سال‌های گذشته برگزار شود، به موانعی که در‌این‌باره رخ داده، اشاره کرد و گفت: مدت زیادی برگزاری این فستیوال به خاطر اپیدمی کرونا و مشکلات ناشی از آن متوقف مانده بود، اما سرانجام توانستیم با کمک گروهی از دوستان و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه، این سلسله‌سخنرانی‌های حرفه‌ای را برگزار و عملیاتی کنیم.

آبروش همچنین ابراز امیدواری کرد که این همایش با تداوم همکاری فعالان حوزه ارتباطات و رسانه و نیز کمک نهادهای دولتی و خصوصی همچنان تداوم یابد و علاقه‌مندان را به‌سوی خود جلب کند. او در‌این‌باره به سخن عارف نامی ایران شیخ ابوسعید ابوالخیر اشاره کرد و گفت: اگر هر کدام از ما یک قدم در جهت بهبود وضع موجود برداریم، در‌نهایت گام‌های زیادی برداشته خواهد شد و کارها پیشرفت خوبی خواهد داشت.

در این مراسم همچنین اعلام شد که قرار است هلدینگ گردشگری استان تهران در اراضی عباس‌آباد فعالیت خود را آغاز کند. محمدرضا پارسیان، مدیر روابط‌عمومی این هلدینگ، با بیان این خبر گفت: بالاخره و پس از عبور از موانع و مشکلات فراوان، تشکیل این هلدینگ در شهرداری تهران تصویب و دستور تشکیل آن از سوی شهردار این کلان‌شهر ابلاغ شد.

او با بیان اینکه فعالیت رسمی هلدینگ فوق و تلاش برای پوشش‌دهی فعالیت‌های گردشگری در تهران شکل گرفته است، ابراز امیدواری کرد که نهاد‌های مرتبط دولتی و خصوصی ضمن همکاری با این هلدینگ بر غنای فعالیت‌های آن اضافه کنند.

در این نشست همچنین غلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس‌کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در ایران و نیز چند نفر از استادان ارتباطات و گردشگری دانشگاه‌های کشورمان به ایراد سخن پرداختند و بر مفید‌بودن تداوم برگزار چنین نشست‌هایی تأکید کردند. چند نفر از فعالان حوزه گردشگری و بازاریابی و تبلیغات نیز در سخنرانی‌‌هایی کوتاه، تجارب و اطلاعات خود را در زمینه‌های توسعه گردشگری در ایران و موارد مرتبط، با حاضران به اشتراک گذاشتند.

در پایان این مراسم هدایایی در قالب صنایع دستی ایرانی به رسم یادبود به حاضران اهدا شد. در این مراسم جواد قاسمی، رئیس انجمن متخصصان گردشگری، با نگاه به موضوع گردشگری کلان از تجربیات چند دهه گذشته خود در هلدینگ‌های گردشگری گفت.

سید‌امیر سجادی، قهرمان اسبق ورزش‌های رزمی و مدرس تخصصی دفاع‌‌شخصی نیز بر ضرورت مدیریت خطراتی که لیدر تورهای گردشگری و مسافران را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

یاسر یگانه، منتقد موسیقی، درباره موضوع پول‌سازی موسیقی در صنعت گردشگری و نمونه‌های داخلی و خارجی آن سخنرانی کرد.

دکتر سینا تفنگچی نیز درباره هوش مصنوعی و کارکرد آن در گردشگری سخن گفت و در نهایت مجید لسانی، دونده ماراتن از راه دور در ویدئویی ضبط‌شده بحث رهایی از مشکلات به کمک طبیعت را مطرح کرد.

امیر نریمانی، مدیر‌مسئول تنها مجله عکاسی مستند ایران، پس از سال‌ها تجربه میدانی و علمی، تغییر نگرش جدی در عکاسی گردشگری را محور بحث خود قرار داد.

سمراد صادقان، متخصص فناوری‌های نوین از لزوم استفاده از آی‌تی و ابزارهای به‌ظاهر ساده اما پرکاربرد در رونق گردشگری، مهندس بیژن بهوندی از قدرت وب‌سایت‌ها در برندینگ و راهکارهای توسعه مارکتینگ توسط آنها، بابک‌ تاواتاو بیزنس کوچ در موضوع تولید محتوای برنده در صنعت گردشگری خرد و کلان، نغمه خسروی معلم و مدرس فروش از کار در سفر و لذت سفر بدون دغدغه مالی ناشی از مشاغل ثابت و دکتر الهام حبیبی استاد دانشگاه و جامعه‌شناس در‌خصوص فرصت‌های شغلی زنان در صنعت گردشگری و دنیای مشاغلی جذاب با فرصت‌های برابر و امن برای زنان، دیگر سخنرانانی بودند که در موضوعات اشاره‌شده سخنرانی کردند.

برای اولین بار در ایران دو کودک زیر ۱۴ سال در پس اولین کلاس‌های تخصصی سخنرانی استیج کودک و نوجوان، اولین سخنرانی حرفه‌ای خود را انجام دادند.

پرنیان در‌خصوص چوب‌های کوهنوردی و کاربرد مؤثر آنها در طبیعت و کوهنوردی و هستی در موضوع انواع تهیه و تدارک آتش حرفه‌ای در طبیعت و‌ سفر، تجربیات خود را ارائه دادند. در پایان نیز دختری به نام محدثه خیری که مسئولیت اطلاع‌رسانی فستیوال را بر عهده گرفته بود، از بی‌شمار سختی‌ها و مصائب زندگی شخصی‌اش از نابینایی و بیماری ای‌دی‌اچ‌دی تا تصمیم به رشد و توسعه فردی‌اش تا رسیدن به درجه تحصیلی کارشناسی ارشد ارتباطات و استادی در خوشنویسی گفت.

حمید امن‌زاده با تجربه چند دهه در ارتباطات و روابط‌عمومی که مسئولیت روابط‌عمومی این فستیوال را بر عهده داشت، در ابتدا و انتهای مراسم در باب دعوت میهمانان و استادان حاضر برای توسعه و تداوم دنیای جدید سخنرانی حرفه‌ای، سخنانی را ایراد کرد.

شیما شریفی، گریمور برجسته سینما و قهرمان ورزش‌های رزمی، با اجرائی متفاوت از بوکس توسط دو نفر از شاگردانش، در‌خصوص سفر به درون و رهایی از مشکلات شخصی سخن گفت.

دلیل اصلی شروع این فستیوال‌ها، توسعه سخنرانی‌های کوتاه مؤثر با نام سخنرانی‌های حرفه‌ای الهام‌بخش تجربه‌شده است.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 386327
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا