واشنگتن دست به کار شد/ اقدام مهم برای توقف عملیات‌های اسرائیل

 آمریکا در حال مذاکره با شرکایش درباره وقفه احتمالی در عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه برای آزادی اسرای دیگر است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تاکنون توانسته است بیش از ۳۰۰ شهروند آمریکایی را طی روزهای گذشته از غزه «نجات دهد» اما هنوز تعدادی از شهروندان آمریکایی در این منطقه باقی مانده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فاینر همچنین گفت که آزادسازی اسرا از غزه «بسیار سخت» بوده و روند آن بیش از انتظار زمان‌بر است.

وی گفت، آمریکا اظهارات حماس درباره مرگ برخی از اسرا را تایید نمی‌کند اما اطلاعات مستقلی نیز درباره وضعیتشان ندارد.

واشنگتن همچنین در حال مذاکره با شرکایش درباره وقفه احتمالی در عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه برای آزادی اسرای دیگر است.

به گفته کاخ سفید، آمریکا نگران شمار قربانیان در میان غیرنظامیان فلسطین بر اثر حملات رژیم صهیونیستی است و از این شریک خود در منطقه می‌خواهد به قوانین حقوق بشری پایبند باشد.

این در حالی است که دولت آمریکا بر تداوم حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی به بهانه «دفاع از خود در برابر تروریسم» تاکید کرده است که منجر به تداوم جنایت‌های جنگی این رژیم در غزه و بالا بردن سطح تنش‌ها در منطقه شده است.

جنبش حماس نیز چند روز پیش با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به غزه با تجهیزات نظامی آمریکایی و موافقت کاخ سفید انجام می‌شود، گفت که واشنگتن مسئول مستقیم کشتار فلسطینیان است.

حماس در بیانیه‌ای «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا و دولتش را مسئول مجموعه کشتارهای رژیم صهیونیستی دانست که تازه‌ترین آن‌ها حمله به مدرسه الفاخور، پناهگاه کودکان و زنان است.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد که واشنگتن می‌گوید قادر به پیش‌بینی جنگ غزه نیست اما وضعیت پس از حمله حماس به اراضی اشغالی «به روال قبل» نخواهد بود.

کاخ سفید همچنین اشاره کرد که کاهش کمک‌ها به فلسطین را در حال حاضر مناسب نمی‌داند.

واشنگتن افزود که در حال همکاری با نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی است.

در بحث اسرا، جنبش جهاد اسلامی امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر یک آتش‌بس موقت حاصل شود، اسرای غیرنظامی خارجی را آزاد خواهد کرد.

همچنین این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در هر گونه اقدامات آتی شریک خواهد بود.

«ابو عبیده»، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس نیز، پیشتر درباره موضوع اسرا گفته بود: تماس‌هایی در پرونده اسرا صورت گرفت و فرصتی برای رسیدن به توافقی وجود داشت اما دشمن وقت کشی کرد.

سخنگوی القسام تأکید کرد، «اگر دشمن می‌خواهد که پرونده اسرا یکباره بسته شود، ما برای آن آماده هستیم. اما اگر می‌خواهد راه دیگری را طی کند و این پرونده را تفکیک کند ما برای این سناریو هم آماده‌ایم».

ابو عبیده اعلام کرده بود که تعداد اسرایی که جنبش مقاومت فلسطین در اختیار دارد، ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر است که ۲۰۰ نفر در اختیار القسام و باقی اسرا در اختیار گروه‌های دیگر است.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، امروز اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۹۷۷۰ نفر از جمله ۴۸۰۰ کودک، ۲۵۵۰ زن و ۵۹۶ سالمند افزایش یافت.

القدره گفت که تاکنون ۲۴ هزار و ۸۰۸ تن نیز در نتیجه این تجاوزات مجروح شده‌اند و ۲۶۶۰ ابلاغیه مفقودی از جمله مفقودی ۱۲۷۰ کودک دریافت شده است./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 386435
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا